וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות: כך פעלה רשת ריגול ישראלית בלבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.3.2010 / 12:01

עיתון כוויתי חושף מפיו של גורם לבנוני בכיר את הדרך שבה פעלו שני לבנונים שנעצרו באחרונה בחשד שריגלו לטובת ישראל. "המפעיל הישראלי הורה לאחד המרגלים לאילו אזורים להגיע"

גורם לבנוני בכיר חשף היום (שני) בעיתון הכוויתי "אל-אנבא" פרטים חדשים על אופי פעילותם של שני לבנונים שנעצרו באחרונה בחשד שריגלו לטובת ישראל. על פי הדיווח בעיתון, ג'אוודת חוג'ה, תושב צפון לבנון החשוד בריגול למען ישראל, הפעיל מכשירים אלקטרוניים מתוחכמים ביותר על מנת לסרוק אזורים שלמים בצפון לבנון. "חוג'ה נחשב למרגל מסוכן מאד", אמר. "הוא קיבל כסף רב מהישראלים. מנגנוני הביטחון הלבנונים עדיין חוקרים כיצד פעלו המכשירים האלקטרוניים שנתפסו ברשותו".

"מפעילו הישראלי ביקש ממנו להרכיב מחשב במכוניתו שפועל באמצעות רשת הלווין והורה לו לאילו אזורים עליו להגיע ולבצע בהם מעקבים", הוסיף הגורם. "המפעיל הישראלי ביקש ממנו אף לחנות את מכוניתו במקום מסוים למשך שעות ארוכות, ובאותו הזמן היה המכשיר סורק את תנועות האנשים, הטלפונים הניידים, והבתים באזור. כלומר, כל דבר באזור נסרק עד שחוג'ה התבקש להעביר את מכוניתו לאזור אחר".

לדברי הגורם, חוג'ה סרק לגמרי מספר אזורים, ביניהם צפון המדינה, רובע הדאחייה בביירות המזוהה עם ארגון חיזבאללה וכן מספר אזורים נוספים בבירה הלבנונית ואזור הגבול בין לבנון לסוריה. "חוג'ה הוא מי שהציע לישראלים לגייסו על רקע אישי הנובע מעוינות כלפי גורמים אזוריים ופנים-לבנוניים", גילה. לדבריו, עדיין מתנהלת חקירה כדי לבדוק אם יש קשר בין הסריקות המדוקדקות שביצע לבין אירועים ביטחוניים שקרו בלבנון.

הגורם חשף פרטים חדשים גם על בסאם ג'מיל יאסין, תושב הבקעה הלבנונית החשוד בריגול למען ישראל אף הוא. לדבריו, הישראלים ביקשו ממנו לפתוח מסעדה באזור הגבול בין לבנון לסוריה ולהציב שם מצלמות מעקב שעקבו אחר תנועת העוברים והשבים מסוריה וחזרה. זאת עד שנחשף ונעצר על ידי כוחות הביטחון הלבנונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully