וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הישראלים מוכנים להפריח השממה בנגב

רנית נחום-הלוי

22.3.2010 / 11:45

אחרי 60 שנה, חזונו של בן גוריון מתגשם? מסקר שערך המשרד לפיתוח הנגב והגליל, עולה כי 43% מהישראלים מוכנים היום לשקול מעבר לנגב

חזונו של ראש הממשלה הראשון מתגשם, אולי, לאחר 60 שנה - 43% מהישראלים מוכנים היום לשקול מעבר לנגב. 23% מציינים כי זה בזכות הנוף ואצל 20% היתרון הגדול של הנגב הוא השקט והשלווה. כך עולה מסקר מיוחד שנערך ביוזמת המשרד לפיתוח הנגב והגליל בקרב מדגם כלל ארצי מייצג של 400 אנשים. הסקר ייחשף בוועידת הנגב 2010 בבאר שבע, בשיתוף מכון Market Watch, שיתקיים מחר.

ועידת הנגב 2010 תיערך ביוזמת המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הרשות לפיתוח הנגב וקרן מיראז'. בראש הוועידה עומד המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום. בוועידה צפויים להשתתף נשיא המדינה, שר האוצר יובל שטייניץ, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן ודמויות בכירות נוספות מהפוליטיקה, הכלכלה והחברה. הנושאים שידונו בוועידה מגוונים ונועדו להעלות לסדר היום סוגיות המשיקות לתחומי החיים של תושבי הנגב כגון: תעסוקה ויזמות חברתית וכלכלית, התיישבות, והמענה האזרחי למעבר מנהלת צה"ל.

הסקר שנחשף כעת מעלה נתונים מעניינים על היחס של תושבי כלל המדינה כלפי הנגב. כך למשל, על אף ההתעיינות במגורים בנגב, 52% מהנשאלים טוענים כי החסם העיקרי למעבר הוא חוסר בתעסוקה, 19% מעידים כי מוסדות חינוך ראויים הם תנאי הכרחי על מנת שאנשים ירצו לעבור לשם. בסך הכל 70% מהישראלים שהשתתפו בסקר סבורים כי לנגב יש בהחלט עתיד.

מבין הנשאלים שהביעו נכונות לעבור לנגב (43%) עולה כי 60% מהם היו מעדיפים לגור בישוב קטן ולא בעיר. נושא נוסף שנבדק הוא נושא המודעות והאסוציאציות לאזורים, ישובים ומאפיינים בנגב. בחלק זה נחשף נתון מעניין, כאשר יותר ישראלים ציינו את דימונה כיישוב הנמצא בנגב (32%) מאשר ציינו את בירת הנגב באר שבע (24%). בבחינת האסוציאציות נמצא כי הנגב ממשיך להיקשר למאפיינים השונים של המדבר. 44% מהנשאלים קשרו את הנגב למדבר ולשממה, 34% מהם קשרו את הנגב ליובש וחום.

המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, מציין כי הוא פועל להכניס בנגב כ-300 אלף תושבים חדשים עד 2020. "סדר העדיפות השתנה. יותר משאבים מושקעים היום בפיתוח הנגב, הערבה והדרום. יותר ויותר פרויקטים ייחודיים, מחוללי שינוי, בהובלת המשרד לפיתוח הנגב והגליל, קורים דווקא בנגב תוך שימוש ביתרונותיו הטבעיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully