וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקצה המוק-דמות

נדב גורדו

22.3.2010 / 10:07

עוד יותר מחודש נותר לדראפט, אבל נדב גורדו לא יכול לחכות. לפני הטריידים והסידורים האחרונים, הוא שולף מוק ראשוני

בעוד חודש בדיוק, 22 לאפריל, יתכנסו כמו כל שנה ראשי קבוצות הNFL בניו יורק כדי לבחור את שחקני העתיד של הליגה. וגם אנחנו בוואלה! ממשיכים את המסורת ומנסים את מזלנו בחיזוי ההחלטות והבחירות. זהו המוק הראשון לשנה, ומכיוון שצפויות עוד עסקאות בין הקבוצות בהחלט אפשר לצפות לשינויים בחודש הקרוב ולכן מוק מעודכן יפורסם יום לפני הדראפט.

סאם בראדפורד שחקן מכללת אוקלהומה. AP
בראדפורד יילך ראשון, אבל מי אחריו?/AP

1-8: יש חיים אחרי בראדפורד

1. סט. לואיס ראמס - סאם בראדפורד, ק"ב, אוקלהומה

לראמס לא חסרות עמדות שבהן היא חלשה, וסטיב ספאנגנולו, בתור מאמן עם אוריינטציה הגנתית יסתכל לכיוון של חיזוק הקו ההגנתי. אבל בסופו של יום הראמס צריכים שחקן שמסביבו אפשר לבנות קבוצה. ישנם מספר סימני שאלה לגבי בראדפורד (מקצועית ובריאותית), אבל עושה רושם שהוא האיש של סט. לואיס.

2. דטרויט ליונס – נ'דמוקונג סו, תאקל הגנתי, נברסקה

קו התקפה או קו הגנה? באופן כללי תאקל שמאלי היא בחירה עדיפה על תאקל הגנתי מבחינת עלות מול תועלת, אבל השנה סו, יחד עם ג'ראלד מק'קוי, הם שחקני קו הגנה מהטובים בהיסטורית המכללות ולכן אחד מהם ירד מהלוח בבחירה הזאת.

3. טמפה ביי באקנירס - ג'ראלד מקוי, תאקל הגנתי, אוקלהומה

בין אם זה מק'קוי או סו, טמפה ביי יחגגו אם אחד מהם יהיה פנוי עדיין בבחירה הזאת. אחת הבחירות היותר ברורות בדראפט השנה.

4. וושינגטון רדסקינס - ג'ימי קלאוסן, ק"ב, נוטרדאם

כבר בשנה שעברה הרדסקינס ניסו להחליף את ג'ייסון קמפבל, ועכשיו עם המאמן החדש מייק שאנהאן הם ימשיכו לנסות. קלאוסן הראה בשנה אחרונה מדוע הוא נחשב לכישרון כזה גדול והוא ייבחר כדי להיות העתיד של המועדון.

5. קנזס סיטי צ'יפס - ראסל אוקונג, תאקל התקפי, אוקלהומה סטייט

הצ'יפס ינסו לעשות טרייד למטה כדי לקבל יותר בחירות ולמלא מספר חוסרים, אבל אם הם לא יצליחו הם ילכו על חיזוק קו ההתקפה החלש שלהם. מתחילת השנה נחשב אוקונג לתאקל הבכיר בדראפט והוא ישמור על הק"ב מאט קאסל בשנה הבאה.

6. סיאטל סיהוקס - בריאן בולאגה, תאקל התקפי, אייווה

הגנה או התקפה? לפיט קארול המאמן החדש יש שתי בחירות בסיבוב הראשון, ואם אחד מהק"ב מלמעלה במקרה יהיה פנוי הוא יבחר בו. גם לכיוון של הסייפטי אריק ברי הוא יתן מבט, אבל בסופו של דבר בולגה ייבחר כדי להכנס לנעליו של וולטר ג'ונס המזדקן.

7. קליבלנד בראונס - אריק ברי, סייפטי, טנסי

אם הבחירה הזאת היתה די ברורה עד לאחרונה, הטריידים האחרונים בעמדת הק"ב של הבראונס משנים את המצב. למרות הכל, הערך של ברי ( לדעתי אחד משני השחקנים הכי טובים בדראפט יחד עם סו) והגנת המסירה הגרועה של קליבלנד כנראה תכריע לכיוונו.

8. אוקלנד ריידרס - ברוס קמפבל, תאקל התקפי, מרילנד

כל שנה מגיע הרגע שבו צריך לנחש מה עובר בראשו של אל דיוויס, ואין דבר יותר קשה מזה. דיוויס אוהב מפלצות אתלטיות, בלי קשר ממש ליכולות המשחק שלהם. הוא עדיין מאמין בג'מרקוס ראסל מסתבר, ולכן הוא ירצה תאקל התקפי להגן עליו. ישנם על הלוח תאקלים יותר מוכשרים מקמפבל, אבל לא אתלטים כמוהו.

נ'דמוקונג סו שחקן פוטבול. AP
נו, סופסוף תהיה קצת הגנה בדטרויט. סו/AP

9-16: לא ביידן. היידן!

9. בפאלו בילס - טרנט וויליאמס, תאקל התקפי, אוקלהומה

השחקן השלישי מאוקלהומה שנבחר בעשיריה הראשון, וויליאמס יעזור לבילס לחזק את קו ההתקפה החלש שלהם.גם תופס בדמותו של דז בראיינט בא בחשבון אחרי שחרורו של טרל אואנס, אבל פוטבול מנצחים בקו ההתנגשות ואפילו הבילס יודעים את זה.

10. ג'קסונוויל ג'אגוארס - דז בריאנט, תופס, אוקלהומה סטייט

שמועות חזקות עדיין מדברות על טים טיבו כבחירה כדי להעלות את מכירת הכרטיסים והעניין בקבוצה, אבל אני לא רואה את זה קורה. מצד שני, מי התופס מספר 1 של ג'קסונוויל? בדיוק. בריאנט הוא ללא עוררין התופס הכי טוב בדראפט ושדרוג לחולית התופסים החלשה של הג'אגס.

11. דנבר ברונקוס - מאורקיס פואנסי, גארד/סנטר, פלורידה

אולי לא הבחירה הכי סקסית מבחינת דנבר, אבל פאונסי יחזק את החלק הפנימי של קו ההתקפה ויעזור לשמור על הק"ב החדש בריידי קווין. כבר שנה שעברה למדנו שמקדניאלס לא שגרתי בבחירות שלו (אחד הדברים הבודדים שהוא כנראה כן למד מביליצ'ק), אז אל תופתעו.

12. מיאמי דולפניס - ג'ייסון פייר פול, קיצוני הגנתי / ליינבקר, דרום פלורידה

הבחירה הזאת היא זיווג משמיים: פארסלס אוהב לבחור ליינבקרס בדראפט , הדולפינס צריכים דחוף אחד כזה, ופול הוא מומחה בהפלות ק"ב עם פוטנציאל בשמיים. כולם מרוצים.

13. סן פרנסיסקו 49 - ג'ו היידן, מגן פינה, פלורידה

הניינרס סובלים מסקנדרי חלש, וההזדקנות של נייט קלמנטס בטח לא מוסיפה. למרות קומביין חלש, היידן ללא ספק מגן הפינה הבכיר בדראפט ויהווה שידרוג להגנת המסירה.

14. סיאטל סיהוקס (טרייד מדנבר) - דריק מורגן, קיצוני הגנתי, ג'ורג'יה-טק

אחרי שחיזקו את קו ההתקפה בבחירה הקודמת, הסיהוקס יתפנו לחזק את קו ההגנה. מורגן אולי לא זוהר, אבל הא שחקן יציב שיעזור גם בלחץ על הק"ב וגם בעצירת הריצה.

15. ניו יורק ג'איינטס - רולנדו מקליין, ליינבקר, אלאבמה

זה לא סוד שהג'איינטס מחפשים לחזק את חוליית הליינבקרים שלהם, והם ישמחו מאוד אם מקליין יהיה פנוי בבחירה הזאת . מקליין הוכיח שהוא יכול להנהיג הגנות ברמות הגבוהות ביותר, ויעזור גם בהגנת הריצה וגם נגד המסירה.

16. טנסי טייטנס - קרלוס דונלאפ, קיצוני הגנתי, פלורידה

הטייטנס חייבים לחזק את קו ההגנה אחרי עזיבה של מספר שחקני מפתח בשנתיים האחרונות. דונלאפ כשרון אדיר, עם ראש שלא ממש מוברג כמו שצריך. אני חושב שטנסי יקחו סיכון, בעיקר כי אין משהו אחר בתפקיד הזה וברמה הזאת שעדיין פנוי.

מאורקיז פואנסי שחקן פלורידה גייטורס. Michael Conroy, AP
אולי מקדניאלס יעשה גם משהו טוב? פואנסי/AP, Michael Conroy

17-24: מחפשים איך למלא את החורים

17. סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (טרייד מקרוליינה) - אנטוני דייויס, תאקל התקפי, ראטגרס

הניינרס צריכים חיזוק לקו ההתקפה, ודייויס התאקל הטוב ביותר שנשאר פנוי. מבחינה פיזית וטכנית הוא בחירת טופ 10, אבל מוסר עבודה חלש וקומביין עלוב מבחינה תדמיתית יורידו אותו למטה.

18. פיטסבורג סטילרס - סי. ג'יי ספילר, רץ אחורי, קלמזון

ספילר שחקן ורסטילי שיכול גם לשחק כתופס וגם כמחזיר בעיטות. בעקבות ההצלחה של פרסי הרווין בשנת הרוקי שלו במדי מינסוטה, פיטסבורג תקווה לגוון את משחק ההתקפה לפי אותו מודל.

19. אטלנטה פלקונס - שון ווית'רספון, ליינבקר, מיזורי

הפלקונס זקוקים לחיזוק בקו ההגנה וגם בהגנת המסירה (למרות החתמתו של דנטה רובינסון) אבל בסופו של יום ווית'רספון מביא גיוון לעמדת הליינבקר שזקוקה לרענון, והוא פשוט טוב מדי בשביל שאטלנטה ידלגו עליו.

20. יוסטון טקסנס - ארל ת'ומאס, סייפטי, טקסס

רוב המוקים בשלב הזה מצוותים את ת'ומס לטקסנס, והסיבות די ברורות. הם צריכים סייפטי, והוא הסייפטי הטוב ביותר על הלוח בשלב הזה. אה כן, העובדה שהוא שיחק באוניברסיטת טקסס גם לא מזיקה.

21. סינסנטי בנגאלס - טיילור מייז, סייפטי, דרום קליפורניה

תופס הוא גם צורך די ברור של הבנגלס, אבל מרווין לואיס חושב הגנה, ומרווין לואיס אוהב לבחור שחקנים ממכללת דרום קליפורניה. מייז שחקן חד מימדי שאיבד הרבה כסף ומוניטין מקצועי בעקבות ההחלטה להשאר עונה רביעית במכללות, אבל הוא עדיין בחירת סיבוב ראשון.

22. ניו אינגלנד פטריוטס - ברנדון גראהם, קיצוני הגנתי/ליינבקר, מישיגן

לפאטס יש עבודה קשה הקיץ למלא הרבה חוסרים, וארבע בחירות בשני הסיבובים הראשונים לא יזיקו. הצד ההגנתי דורש שידרוג, במיוחד בלחץ על ק"ב היריבה. גראהם לא מספיק גדול פיזית, אבל עם הסבה לליינבקר חיצוני הוא בהחלט יכול להראות שהגודל לא תמיד קובע.

23. גרין ביי פאקרס - קייל ווילסון, מגן פינה, בוייזי סטייט

קו ההגנה גם זקוק לחיזוק, אבל המשחק האחרון של גרין ביי בעונה שעברה הראה הראה שהבעיה העיקרית נמצאת בסקנדרי. ווילסון הוא המגן פינה הטוב ביותר על הלוח בשלב הזה והוא הבחירה המתבקשת.

24. פילדלפיה איגלס - סרג'יו קינדל, ליינבקר, טקסס

פילדלפיה צריכה חיזוק בקו ההתקפה, וגם קיצוני הגנתי בא בחשבון. אבל לפי המהלכים בפגרה עושה רושם שהאיגלס מכוונים לכיוון אחד משני הליינבקרים החיצוניים המובילים - ומכיוון שווית'רספון כבר נבחר קודם, סרג'יו קינדל הוא בחירה הגיונית.

סי ג'יי ספילר שחקן פוטבול. AP
מהדורה נוספת של פרסי הארווין? ספילר/AP

25-32: שאריות או מציאות אמיתיות?

25. בולטימור רייבנס - ג'רמיין גרשם, טייט אנד, אוקלהומה

כמו כל שנה ההגנה של הרייבנס נוצצת, וההתקפה מקרטעת. אם בבולטימור רוצים שג'ו פלקו יהיה מרוצה, הם חייבים לספק לו מטרות. הצירוף של בולדין הוא צעד חשוב, אבל טוד היפ בדרך לעזוב וג'רמיין גרשם (שנעדר השנה עקב פציעה) כתופס מצטיין מעמדת הטייט אנד יחליף אותו בעמדה.

26. אריזונה קרדינלס - דן וויליאמס, תאקל הגנתי, טנסי

בדיוק ההפך מבולטימור, אריזונה חזקה בהתקפה וחלשה בהגנה. אחרי עזיבתם של רול ודנסבי בשוק החופשי, היא עוד יותר חלשה. דן וויליאמס הגיע משום מקום ובעונת סניור מצויינת מיקם את עצמו במדרגה השניה של התאקלים ההגנתיים השנה. מצטיין בהגנת הריצה, הוא יהיה העוגן של ההגנה המתחדשת.

27. דאלאס קאובויס - מייק איופאטי, גארד, איידהו

אם אחד משלושת הסייפטים בכירים במקרה יהיה פנוי הוא יהיה הבחירה, אבל אם לא הבויס "יסתפקו" בגארד המצויין, שמהלך החודשים האחרונים מיקם את עצמו כגארד הטהור הטוב בדראפט.

28. סן דייגו צ'ארג'רס - ריאן מת'יוס, רץ אחורי, פרזנו סטייט

אחת הבחירות היותר קלות לחיזוי השנה. טומלינסון עזב, ספרולס לא מספיק בשביל להחזיק משחק ריצה לבד. השאלה פה היא לא מה, אלא מי? מת'יוס מיקם את עצמו כרץ הטהור הטוב ביותר בדראפט.

29. ניו יורק ג'טס - גולדן טייט, תופס. נוטרדאם

גם פה הכיוון די ברור. ההגנה של הג'טס חזקה, וקו ההתקפה הוא אחד הטובים בליגה. האינטרס של הג'טס הוא להמשיך לתת לסאנצ'ז להתפתח, ואחת הדרכים היא לספק לו מטרות אמינות.

30. מינסוטה וויקינגס - טרנס קודי, תאקל הגנתי, אלבמה

כיאה לקבוצה שסיימה עונה טובה, לוויקינגס אין חולשה בולטת. קודי יובא כדי לעבות את עמדת התאקל ההגנתי בעיקר כמחשבה לטווח הרחוק. אם הוא יתגבר על נטיית ההשמנה שלו, הוא יהיה גניבה בסוף הסיבוב הראשון.

31. אינדיאנה קולטס - ג'ארד אודריק, תאקל הגנתי, פן-סטייט

אחרי ההפסד בסופרבול, ביל פוליאן האשים את קו ההתקפה במשחק חלש ולכן זה בהחלט יכול להיות הכיוון של הקולטס בדראפט. אבל כמו כל שנה הבעיות של הקולטס הן בהגנה ולא בהתקפה, ולכן הם יבחרו באודריק כדי לתת עומק לקו ההגנה.

32. ניו אורלינס סיינטס - ג'רי יוז, קיצוני הגנתי/ליינבקר, טי.סי.יו

הסיינטס איבדו מספר שחקנים בשוק החופשי בקו ההגנה, ולכן עושה רושם שהם בונים על הדראפט כמקור לחיזוק. ישנן מספר אופציות של שחקנים בתפקידי תאקל הגנתי וקיצוני הגנתי שבאים בחשבון, אבל יוז מוסיף גיוון מכיוון שהוא יכול לשחק גם בתור ליינבקר חיצוני ולכן הוא הבחירה.

ג'רי יוז שחקן TCU. LM Otero, AP
בדרך לאלופה? יוז/AP, LM Otero

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully