וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטה של זקן: אולמרט ידע על ההאזנות

22.3.2010 / 12:35

בבית המשפט המחוזי בי-ם נערך יום דיונים נוסף במשפטם של רה"מ לשעבר אולמרט וראש לשכתו שולה זקן. פרקליטה של זקן: אולמרט ידע שהמזכירות מאזינות והוא יכול להעיד על כך

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

בחקירה הנגדית שהתנהלה היום (שני) בבית המשפט בירושלים במסגרת משפטם של ראש הממשלה לשעבר אולמרט וראש לשכתו שולה זקן, טען פרקליטה של זקן, עו"ד מיכה פטמן, כי ההאזנות היו עניין של שגרה והמזכירות לא פחדו מפיטורים. כשנשאלה ורד עובדיה, אחת המזכירות, מדוע חשבה שאולמרט לא מודע להאזנות, השיבה שלא ידעה לבטח, אולם כך חשבה. פטמן טען שגם בלשכות אחרות האזינו לשרים, וכי עובדות לשכתה של איציק האזינו לשיחותיה כדי לנהל רישום מסודר של החלטותיה והבטחותיה.

עובדיה סיפרה שזקן כעסה פעם אחת על עובדות הלשכה, מכיוון שאולמרט התלונן על כך שהמזכירות אינן מעבירות את הטלפון למצב "השתק" והוא שומע אותן משוחחות. עוד סיפרה, שהיו מקרים בהם האזינה לשיחותיו של אולמרט כדי לדעת מתי מסתיימת השיחה כדי שתוכל להעביר לו את השיחה הבאה.

פטמן טען שגם עובד יחזקאל האזין לשיחותיו של אולמרט בשעות הערב, לאחר שזקן כבר עזבה, כחלק משגרת העבודה, אולם עובדיה אמרה שאינה זוכרת. בשיחה עם עיתונאים אמר פטמן: היום נשמעה תחילת האמת. מזכירות שחשבו שביצעו עבירה לא נחקרו באזהרה אלא רק כלחץ על שולה זקן. ההאזנות היו שגרת עבודה שהיו ידועות לבכירים אחרים. אולמרט ידע שהבנות מאזינות לו ואם יהיה צורך הוא יעיד על כך.

עובדיה סיפרה גם על הנוהל שבו בוצע האזנות לשיחותיו של אולמרט. "שולה היתה עושה לנו סימן באוזן, ואז היינו מאזינות לשיחות הטלפון של אהוד. הייתי רושמת כמו תוכי את השיחה ואז מביאה את זה לשולה ויוצאת מהחדר".

"האזנו לשיחות אולמרט כששולה סימנה"

עובדיה שעבדה כמזכירה בלשכת התמ"ת בתקופת כהונתו של אולמרט כשר הממונה על המשרד, אמרה עוד בעדותה כי "זה היה מצב לא נעים, לא אהבתי את זה, אבל אמרתי במידה ולא אעשה את מה שמבקשים - פיטורים". עובדיה אמרה עוד כי חששה היה שאם אולמרט יידע על ההאזנות היא תפוטר.

עובדיה נשאלה גם על יומניה האלקטרוניים של זקן. התביעה הציגה בפניה דפי יומן שכללו בתוכם התייחסות לבנה של זקן והתייחסויות לאורי מסר ולכספים. עובדיה אמרה כי "לא ראיתי את הרישומים האלה בזמן אמת, אלא רק בחקירה במשטרה". כאשר דף אחר הוצג בפניה, בו נכתב "אהוד לקח 5,000-6,000 דולר", היא שבה ואמרה שהיא לא מזהה את היומן וראתה את הדף לראשונה רק בחקירה במשטרה.

פרקליטו של אולמרט, עורך הדין אלי זהר אמר בתגובה כי "הנדבכים של התביעה רעועים, האישום של האזנות הסתר היה צריך להימחק מכתב האישום. זה היה נוהל עבודה, שמר אולמרט ידע עליו". על היומנים שניהלה שולה זקן, אמר: "החומרים, מאות ואלפי עמודים, אין להם שום ערך ראייתי. הם שוחזרו בדרך שאינה עומדת לפי החוק. זה כמו הכפפה של או ג'יי סימפסון".

משפטם של אולמרט וזקן בפרשות ראשונטורס, מעטפות הכסף ומרכז ההשקעות נפתח בבית המשפט המחוזי בירושלים בחודש שעבר. אולמרט וזקן נאשמים בעבירות של קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, עבירות מס ורישום כוזב במסמכי תאגיד. בנוסף, זקן נאשמת בציתות לשיחותיו של אולמרט. אולמרט עצמו אמר עם פתיחת הדיונים: "אני מאמין שאצא מכאן אדם חף מכל עבירה – פרק ההצהרות הבומבסטיות יסתיים ועימו גם התיאורים הפלסטיים וההתקפות שהיו חלק מהאווירה הציבורית כלפי הנאשמים. מעכשיו הראיות ידברו ואני בטוח שהתוצאה בסוף תאשר את מה שאמרתי בהתחלה – שאצא מכאן חף מפשע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully