וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי קיבל מבנק ישראל 420 מיליון שקלים?

טל לוי

22.3.2010 / 10:30

מהדו"ח השנתי שפירסם, עולה כי הבנק העניק את ההלוואה לאחד מחמשת הבנקים הגדולים בריבית של 1.5%. עוד עולה כי הסכום ניתן ללילה אחד בלבד

בנק ישראל העניק לאחד מחמשת הבנקים הגדולים הלוואה של 420 מיליון שקל ללילה בריבית של 1.5%. ההלוואה ניתנה ללילה אחד בלבד - כך עולה מהדו"ח השנתי שפירסם אתמול בנק ישראל. הבנק המרכזי מעמיד לרשות התאגידים הבנקאיים הלוואות מוניטריות במכרז לפי הצורך וחלון אשראי לבקשת הלוואות מוניטריות. ההלוואה המוניטרית ניתנה תמורת בטחונות מתאימים.

הבנקים מנהלים את הנזילות שברשותם ברמה יומית: הבנק מתמודד מדי יום עם הפקדת כסף, פירעון הלוואות ומשיכת כספים אולם הוא חייב לסיים את היום כשהוא מאוזן. בנק שמציג בסוף היום עודף במזומנים יכול להפקיד את הכסף שברשותו בבנק ישראל או בבנק אחר - בדרך כלל בריבית התלבור, שהיא הריבית הבינבנקאית, כלומר הריבית על פיה הבנקים מלווים כסף אחד לשני. בנק שמגלה חוסר במזומנים בסוף היום יכול ללוות את הכסף מבנק ישראל או מבנק אחר.

ככל הנראה, אחד הבנקים הפקיד את עודף הכסף שברשותו באחד הבנקים אולם גילה בסוף היום טעות בחישוב ולכן נאלץ ללוות 420 מיליון שקל מבנק ישראל. עם זאת, פעולות של הלוואה או הפקדה בבנק ישראל הם עניין שכיח ומדי יום מופקדים בבנק עשרות מיליארדי שקלים, כך שלא מדובר בסכום חריג.

עיתוי הפעולה היה גם הוא מיוחד: בנק ישראל מציג את המאזן (פירוט הנכסים מול פירוט ההתחייבויות) נכון ליום 31 בדצמבר 2009, כלומר הבנק "מצלם" את מצבו ביום האחרון של השנה. לו היתה ההלוואה ניתנת בכל יום אחר, היא לא היתה מופיעה במאזן כלל אולם מאחר שההלוואה ניתנה ביום האחרון של 2009, נאלץ בנק ישראל לפרסם זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully