וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המפלה בצרפת: רה"מ צפוי להתפטר

טליה שחר

22.3.2010 / 10:05

נשיא צרפת סרקוזי צפוי לערוך שינויים בממשלתו לאחר שמפלגתו נחלה תבוסה צורבת בבחירות האזוריות, והצליחה לשמור על שליטה במחוז אחד בלבד בשטחה של צרפת

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מפלגת הימין-מרכז של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי נחלה אתמול (ראשון) מפלה בבחירות האזוריות במדינה. קואליציית השמאל, שהורכבה מהמפלגה הסוציאליסטית ומפלגת הירוקים, זכתה ב-52% מהקולות, לעומת 35% ל-UMP, מפלגתו של סרקוזי. למרות ניצחון המפלגה הסוציאליסטית הם נכשלו במטרתם לזכות ברוב בכל 22 המועצות האזוריות בצרפת ובקורסיקה.

התוצאות היו המבחן האחרון לפני הבחירות לנשיאות ב-2012 עבור סרקוזי, הסובל משיעור התמיכה הנמוך ביותר מאז שנכנס לתפקידו.

בעקבות המפלה, צפוי ראש ממשלת צרפת פרנסואה פיון להתפטר. "אני נוטל את חלקי באחריות", הוא אמר. על פי ה-BBC, פיון צפוי להיפגש היום עם סרקוזי ולהציע את התפטרותו, אך ייתכן שימונה שוב לתפקידו תוך שינוי נרחב יותר בממשלה, מהלך שנתפס כאתחול הקמפיין הנשיאותי של סרקוזי.

רבים מהאזרחים כועסים על הנשיא הצרפתי לאחר שלא עמד בהבטחת הבחירות שלו להפוך את האזרח הפשוט לעשיר יותר ואת צרפת לתחרותית יותר. שיעור האבטלה בצרפת הוא הגבוה ביותר מזה עשורים רבים, ושורת רפורמות שסרקוזי ביצע התקבלה בהפגנות ושביתות נרחבות.

הבחירות גם סימנו את התחזקותה הפוליטית של מרטין אוברי, שזכתה בהנהגת המפלגה הסוציאליסטית בסוף 2008, וכעת מהווה יריבה אפשרית לסרקוזי בבחירות לנשיאות.

ניצחון יחיד בשטח צרפת

גם הפעם שיעור ההצבעה היה נמוך מאוד - פחות מ-50%. לאחר שרבים מתומכי UMP לא הגיעו לקלפי בסיבוב הראשון בבחירות שנערך בשבוע שעבר, הם חזרו אתמול, והבטיחו את הניצחון היחיד למפלגתם בשטחה של צרפת - חבל אלזס, מעוז ימין ותיק.

הסוציאליסטים לקחו את קורסיקה מידי הימין, אך הפסידו אותו בלה ראוניון, אי קטן באוקיינוס ההודי שנמצא בשליטה צרפתית.

החזית הלאומית, מפלגת הימין הקיצוני של זן מארי לה פן, זכתה ב-17.5% מהקולות, ופגעה בעיקר במפלגתו של סרקוזי ב-12 האזורים בהם היא התמודדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully