וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המוסד הישראלי הסתבך במשימה בעירק?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.3.2010 / 9:20

משרד התיירות העירקי טוען כי אנשי המוסד הישראלי מעורבים בהברחת כתבי יד עתיקים ממוזיאון בבגדד לישראל. בכיר במשרד: "איני שולל אפשרות כי המוסד מעורב בפעולות הללו"

משרד התיירות העירקי מאשים את המוסד הישראלי במעורבות בהברחת עתיקות מעירק לישראל. דובר המשרד, עבד א-זהרה טאלקאני, אמר לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי "כנופיות שודדים ובוזזים הצליחו לגנוב כתבי יד עתיקים השייכים לארכיון היהודי בעירק ולמכור אותם לישראל. אינני שולל אפשרות כי המוסד מעורב בפעולות הללו". הוא גילה כי ישראל לא נענתה לדרישות של עירק להשיב את כתבי היד העתיקים באמצעות סוכנויות האו"ם.

בהתייחסו לכתבי היד היהודים שהעביר צבא ארה"ב מישראל לארה"ב בשנת 2003 על מנת לשפצם הבהיר הבכיר העירקי כי "כל הבדיקות שערכה ממשלת עירק בנושא זה העלו כי לא נגנב דבר מהארכיון היהודי שהועבר לארה"ב לצורך שיפוץ". הוא הוסיף ואמר כי עירק עוקבת מקרוב אחר המתרחש בנספחות התרבותית של עירק בוושינגטון וכי "עירק מעודכנת במצב העתיקות בארה"ב".

מהמוזיאון הלאומי של עירק בבגדד חסרים אלפי פריטים עתיקים שנבזזו מעירק. על פי נתוני אונסק"ו, עדיין חסרים בו אלפי פריטים, ביניהם עשרות הנחשבים בעלי חשיבות היסטורית רבה. מומחה אמריקאי שחקר את ביזת המוזיאון הלאומי של עירק אמר לפני כשנה כי הברחת העתיקות מסייעת לממן ארגוני טרור הפועלים בעירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully