וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: לחברת החשמל אין אנרגיה סולרית

אבי בר-אלי

22.3.2010 / 8:00

נדחתה בקשתה של החברה להשתתף בעבודות הקמת תחנות כוח סולריות בנגב. ועדת המכרזים קבעה כי השתתפותה של חברת החשמל במכרז "עלולה להוות פגיעה בתחרות ובשוויוניות"

ועדת המכרזים הבין-משרדית דחתה את בקשת חברת החשמל להשתתף בעבודות הקמת תחנות הכוח התרמו-סולאריות באתר אשלים שבנגב. זאת, משום שלטענת הוועדה השתתפותה "עלולה להוות פגיעה בתחרות ובשוויוניות, לאור מעמדה המונופוליסטי במשק החשמל".

לפני כחודש פורסם ב-TheMarker כי חברת החשמל פנתה אל משרד התשתיות בבקשה לאשר לה התקשרות במסגרת קבלנות משנה עם חברת אלסטום הצרפתית, המשמשת קבלן ההקמה של קבוצת סולאר-מילניום המשתתפת במכרזים. היקף העבודות שיועד לחברת החשמל הוערך בכ-100 מיליון דולר.

ואולם, חוק משק החשמל אוסר על חברת החשמל לקחת חלק בהקמת תחנות כוח חדשות, כחלק מן המגבלות שהוטלו על החברה. החברה ואלסטום אף משתפות פעולה בפרויקטי אנרגיה בדרום אפריקה, בעוד אלסטום היא אחת מספקיות הציוד של חברת החשמל בישראל.

בתגובה לפניית חברת החשמל, העבירה הוועדה למשרד התשתיות תגובה שלילית. זאת, לאור העובדה כי לפי מסמכי המכרז, חברות ממשלתיות מנועות מליטול חלק במכרז (גם כקבלן משנה), ומשום שהדבר עלול לפגוע בתחרות. כמו כן, ציינה הוועדה כי "השתתפותה של חברה החשמל עומדת בסתירה לסעיף 60 (ד(9)) לחוק משק החשמל, לפיו חברה ממשלתית המחזיקה אמצעי שליטה בבעל רישיון לא תעסוק, בין השאר, בתחום התכנון ההנדסי של תחנות כוח ובהקמת תחנות כוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully