וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: ראשי ממשלה לשעבר יוכלו להרצות בשכר

מאת צבי זרחיה

22.3.2010 / 7:48

על פי הצעת חוק המתגבשת בכנסת, יוכלו ראשי ממשלה לשעבר לעסוק בעניינים ציבוריים ולהשתכר מהרצאות, אך ייאסר עליהם לעסוק בעיסוקיהם הפרטיים ולעבוד למטרות רווח אישי

ראשי הממשלה יוכלו עם פרישתם לעסוק בעניינים ציבוריים, ובכלל זה להשתכר מהרצאות, אך בשלוש השנים הראשונות לפרישתם ייאסר עליהם לעסוק בעיסוקים פרטיים ולעבוד למטרות רווח אישי - כך לפי הצעת הפשרה המתגבשת בכנסת להטלת צינון על ראשי ממשלה פורשים.

סעיף נוסף בהצעה קובע שהמדינה תפסיק את המימון ללשכה הממשלתית, הרכב והעוזרים לראש ממשלה פורש שיבחר בתוך שלוש שנים מפרישתו לעסוק בעיסוק פרטי למטרת רווח.

ח"כ דניאל בן סימון (העבודה) גיבש את הפשרה בימים האחרונים לאחר שוועדת השרים לענייני חקיקה דחתה הצעת חוק שהגיש, לפיה ייאסר על ראשי הממשלה לשעבר לעסוק בעבודה פרטית במשך שלוש השנים הראשונות לפרישתם.

בן סימון פנה בשבוע שעבר לכמה משרי הממשלה בבקשה שיגישו ערר על החלטתה של ועדת השרים כדי לזכות בתמיכת הממשלה, שכן בהיעדר תמיכה מצד הממשלה דינה של הצעת החוק להידחות במליאת הכנסת. ואולם לפי שעה, אף שר מאלה שקיבלו פנייה מבן סימון לא הסכים לערער על הצעת החוק בטרם תשונה.

שרים וח"כים מהליכוד כבר הביעו את התנגדותם להצעה המקורית, מאחר שהיא תגביל את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר פרישתו. גם ח"כים מקדימה, המסרבים לפגוע בראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ואף ח"כים בעבודה הרוצים להגן על אהוד ברק, או על אחרים שיהיו מועמדים מטעם מפלגתם לראשות הממשלה, התנגדו להצעה המקורית. כמה מהשרים שאליהם פנה בן סימון אף הסבירו לו שיש לאפשר לראשי הממשלה להשתכר לאחר פרישתם, למשל מעבודה ציבורית ובכלל זה הרצאות, כדי ש"לא ירעבו ללחם".

דומה שלא צריך לדאוג יתר על המידה לפרנסתם של ראשי הממשלה לשעבר. אלה נהפכים לא רק מבוקשים אצל הטייקונים, אלא גם למרצים מבוקשים. כפי שפורסם באחרונה, נתניהו קיבל שכר של כמיליון שקל בגין הופעתו ב-2002 בכינוס התרמה בארה"ב למען ארגון צדקה חרדי. גם אולמרט הוא מרצה מבוקש בישראל ובחו"ל.

לדברי בן סימון, "אני מתנגד לאפשר לראשי הממשלה לשעבר לעבוד אצל הטייקונים. אין דבר מבזה יותר מראש מדינה היורד מכס המלכות ומיד נהפך לשכיר של טייקון. אין קשר משחית יותר בין הון לשלטון, 'ברית הזוגיות' בין ראשי הממשלה לשעבר לבין אנשי ההון. ביחסים אלה יש משום יחסי ניצול הדדיים שמביישים בעיקר את המנהיג הפורש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully