וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט מבוכה נוספת מול ארצות הברית

פנחס וולף

22.3.2010 / 0:10

טקס חנוכת שכונה חדשה בגבעת זאב שמעבר לקו הירוק שהיה אמור להתקיים במהלך ביקור ראש הממשלה בארה"ב, נדחה ברגע האחרון

ברגע האחרון: נמנעה פרשיה מביכה חדשה לקראת יציאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לארצות הברית, שם הוא אמור להיפגש גם עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. היום (שני) בצהרים אמור היה להיערך טקס חנוכת השכונה החדשה "אגן האיילות – גבעת זאב החדשה", בגבעת זאב שמעבר לקו הירוק. לוואלה! חדשות נודע כי ברגע האחרון שר השיכון אריאל אטיאס (ש"ס) החליט לדחות את הטקס עד לאחר שובו של ראש הממשלה מארצות הברית.

ההערכה היא שהחלטת אטיאס הגיעה בעקבות ההנחיה החדשה של ראש הממשלה, שבעיתוי רגיש יש לדחות צעדים שעשויים להיתפס בעולם כפרובוקציה או כניסיון להביך את האמריקאים. הנחיית ראש הממשלה הגיעה בעקבות המשבר שפרץ בין ישראל לארצות הברית לאחר שאושרה תוכנית לבניית 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה שבירושלים, בעת שהות סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל. אטיאס יידע על דחיית האירוע את מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, העומד בראש צוות המנכ"לים שהקים ראש הממשלה, וכן את מזכיר הממשלה צבי האוזר.

אילו הטקס היה מתרחש, מספר שעות לפני נאום נתניהו בוועידת איפא"ק ויממה לפני פגישתו עם אובמה, הדבר היה יוצר משבר חריף עם האמריקאים, יתכן שאף יותר מהמשבר האחרון שראש הממשלה נחלץ ממנו רק עתה.

בהזמנה לאירוע נכתב בין היתר, כי "לאחר כשנתיים של בניה מאסיבית, 'גבעת זאב החדשה' הופכת לישוב חרדי בעוטף ירושלים, הכולל כ- 600 יחידות דיור בשלב א', ומצוי בעיצומו של האכלוס הגדול לצד תנופת בניה מרשימה. אנו רואים באירוע זה נקודת ציון מכוננת בתנופת הבניה החרדית, ובסיס איתן לפתרון מצוקת הדיור". על ההזמנה חתומים משרד השיכון וחברת הנדל"ן "חי"ש נופי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully