וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורשת קרב: כך חיסל מג"ב מחבלים בבית שאן

אורי ערן

21.3.2010 / 21:43

שבע שנים וחצי אחרי, שוחזר בבית שאן הפיגוע הקטלני שאירע בסניף הליכוד וגבה את חייהם של 6 בני אדם. השחזור נערך לטובת סרט שיוקרן במרכז למורשת מג"ב, שאחד מלוחמיו חיסל את מבצעי הפיגוע

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יוסף אבו הפקות, בית שאן, עריכת וידאו: עידן גוראל)

בית שאן - סרט מלחמה: תושבי העיר המנומנמת בית-שאן אולי חשבו שמצלמים סרט אקשן חדש בעיר, כשלוחמי מג"ב ותושבי העיר שנכחו בזמן פיגוע הירי לפני שבע וחצי שנים שיחזרו את שאירע.

בפיגוע, שאירע ביום הפריימריז בליכוד בנובמבר 2002, פתחו שני מחבלים של הפתח באש והשליכו רימונים בשני מוקדים: בכניסה לסניף הליכוד בעיר וסמוך לתחנה המרכזית. שישה ישראלים נהרגו, ועשרות אחרים נפצעו. בין הפצועים היו גם שלושה מבניו של השר לשעבר דוד לוי. המחבלים חוסלו, בסופו של דבר, על ידי לוחמי מג"ב.

לשחזור, שנערך ביוזמת גורמי ההנצחה במשמר הגבול, הגיעו שני חיילי מג"ב שהרגו את המחבלים, ערן דוד וערן הדר, וכן חלק מהפצועים שנפגעו.

ד"ר טל משגב, היסטוריון מג"ב ומפקד בית המורשת וההנצחה החיילית, אמר לוואלה! חדשות כי השחזור נעשה במסגרת פעילות ההנצחה השוטפת של משמר הגבול, שמטרתה להנחיל את ערכי החייל, כמו חתירה למגע, דבקות במשימה ואומץ לב.

ד"ר משגב הוסיף כי "הלוחמים הפגינו קור רוח ואומץ לב: ערן דוד, שגר סמוך לסניף הליכוד, שמע יריות, לקח את הנשק והסתער וחיסל שני מחבלים בתוך זמן קצר. בהמשך הצטרף ערן הדר וסייע לו. הם הכריעו את האירוע לבדם. הפגשנו את ערן דוד עם פצועים שניצלו בזכותו. הוא הגיע עם ביתו. שני הלוחמים עדיין בשירות קבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully