וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוליטיקאים בבריטניה מכרו את עצמם בזול

טליה שחר

22.3.2010 / 9:02

שערורייה חדשה מסעירה את בריטניה. כ-20 חברי פרלמנט ושרים לשעבר הוקלטו על ידי עיתונאים כשהם מסכימים לספק שירותי לובינג תמורת אלפי ליש"ט

מפלגת הלייבור בבריטניה הבטיחה היום (ראשון) להדק את הפיקוח על פעילות לוביסטית של שריה לשעבר, לאחר שכמה מהם נתפסו במבצע עוקץ עיתונאי מציעים את שירותי שתדלנות תמורת כסף.

השרים לשעבר צולמו על ידי עיתונאים של "הטיימס" הלונדוני וצ'אנל 4 כשהם מתגאים ביכולתם להשתמש בקשריהם בממשלה לקידום מטרות שונות. בין המצולמים, שר המסחר והתחבורה לשעבר סטיבן באיירס, שכינה את עצמו "מונית להשכרה" תמורת 5,000 ליש"ט, ואף הציע להביא את טוני בלייר לפגישה עם לקוחות.

העיתונאים, שהתחזו לאנשי עסקים, פנו ל-13 חברי פרלמנט ממפלגת הלייבור ושבעה ממפלגת השמרנים. פוליטיקאים בכירים נוספים שנפלו בעוקץ הם פטרישה היואיט, שרת הבריאות לשעבר, שטענה כי היא יכולה להשיג ללקוח תפקיד מרכזי בוועדה מייעצת לממשלה תמורת 3,000 ליש"ט ליום. זהו גם התעריף היומי שדרש ג'ף הון, שר ההגנה לשעבר.

דובר מפלגת הלייבור אמר כי "אסור שתהייה רמיזה לכך שחברות ועסקים יכולים לדבר עם הממשלה על ידי רכישת גישה באמצעות חברי פרלמנט או כל אדם אחר".

החשיפה נוגעת גם לחברי פרלמנט שיעמדו לבחירה מחודשת בבחירות הצפויות במאי, ומהוות פגיעה נוספת בתדמיתם של חברי הפרלמנט, לאחר שערוריית ההוצאות האישיות בקיץ שעבר. דייוויד קמרון, מנהיג מפלגת השמרנים, הזהיר בחודש שעבר כי פעילות הלובינג היא השערורייה הפוליטית החדשה שצפויה להתפוצץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully