וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה ננעל בירידות שערים

עומר רבין

21.3.2010 / 16:35

ירידות השערים הגיעו לאחד העם: המעו"ף איבד כחצי אחוז והתל טק נפל ב-1.6%, על רקע המגמה העולמית. וריפון נפלה ביותר מ-12% אך טבע דווקא רשמה יום חיובי. אנליסטים: "בטווח הארוך נחזור לטפס"

האווירה השלילית בבורסות העולם ובראשה שינוי המגמה שנרשם ביום שישי האחרון בוול סטריט, שם נחתם המסחר בירידות שערים לאחר 8 ימים רצופים של עליות מרשימות, נתן את אותותיו היום גם בבורסה של תל אביב: יום המסחר נפתח בירידות שערים קלות שהלכו והתעמקו ככל שנקפו השעות.

בסופו של יום איבד מדד המעו"ף כחצי אחוז ונקבע ברמה של 1,209 נקודות. בכך מתרחק המדד מעט מרמת שיא של כל הזמנים ממנה הוא רחוק רק כ-2%. מדד ת"א 100 ירד בשיעור משמעותי יותר של כ-0.6% ואילו מדד תל טק רשם ירידה חדה משמעותית של 1.6%.

את תואר הצניחה הגדולה של היום רושמת מניית וריפון שנפלה ביותר מ-12% תוך יום מסחר אחד בתל אביב. מניות הבנקים הגדולים גם הן חוו היום מימושים בשיעור של למעלה מאחוז. לעומתן, מניית חברת טבע דווקא נסחרה היום באווירה חיובית והוסיפה לערכה 1.7% במהלך המסחר.

גורמים בשוק ההון העריכו היום בשיחה עם וואלה! עסקים כי מדובר במימוש טבעי הנובע מפחד של המשקיעים בשל הרמות הגבוהות אליהן הגיעה הבורסה לאחרונה וכן כתוצאה מחששות מפני ההשפעה האפשרית של צעדים מוניטריים ובראשם העלאת הריבית מצד בנקים מרכזיים בעולם וההשלכות של צעד כזה על שוק ההון העולמי. עם זאת, רוב השחקנים בשוק המניות העריכו כי כבר בקרוב תשוב האווירה החיובית לשווקים והמדדים יחזרו לטפס בדרך לרמות שיא חדשות – אם כי בשיעור מתון יותר מזה שנרשם בשנת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully