וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למשבר? אובמה הסכים להיפגש עם נתניהו

21.3.2010 / 15:21

רה"מ קיבל מהשליח ג'ורג' מיטשל הזמנה אישית להיפגש עם נשיא ארה"ב, ביום שלישי הקרוב בוושינגטון. מיטשל: "ההתחיבות שלנו לביטחון ישראל היא איתנה ובלתי מעורערת"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש במהלך ביקורו בוושינגטון עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. את ההזמנה לפגישה, שתתקיים ביום שלישי בבית הלבן, מסר היום (ראשון) לנתניהו השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל בפתח פגישתם במשרד ראש הממשלה בירושלים. בעקבות הפגישה עם אובמה, נתניהו שוקל לבטל את נסיעתו לבריסל, לשם היה אמור להגיע ביום רביעי, ולהישאר יום נוסף בוושינגטון.

בפגישה בין השניים היום אמר מיטשל כי "אנו שבים ומדגישים שהקשר בין ארה"ב לישראל הוא חזק ובר–קימא, וכי ההתחיבות שלנו לביטחון ישראל היא איתנה ובלתי מעורערת, וכך יישאר המצב. המטרה המשותפת לנו – המטרה שלכם, המטרה שלנו – היא לחדש את המשא ומתן בין הישראלים לבין הפלסטינים, בסביבה שעשויה להוביל להסכם שיסיים את הסכסוך ויפתור את כל נושאי הקבע. אנו מקווים שנוכל להתחיל בשיחות הקירבה במלוא הכוח ובהקדם האפשרי, כדי להתקדם למשא ומתן ישיר במועד הקרוב ביותר. אדוני ראש הממשלה, אנו מצפים לארח אותך בארה"ב בימים הקרובים".

בכך אולי מסתמן פתרון למשבר ביחסי ישראל וארה"ב שפרץ במהלך ביקורו של סגן הנשיא האמריקאי ביידן בישראל לפני כשבועיים. נתניהו צפוי לצאת לארה"ב בליווי שר הביטחון אהוד ברק ושר התשתיות עוזי לנדאו, והוא ייפגש גם עם שר ההגנה רוברט גייטס ועם מזכירת המדינה הילרי קלינטון. כמו כן, ינאם נתניהו בוועידת השדולה הפרו ישראלית - איפא"ק.

"בנייה בי-ם היא כמו בנייה בת"א"

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר אמר ראש הממשלה כי בכוונתו להבהיר לממשל האמריקאי שממשלתו תמשיך לבנות בירושלים כפי שעשו כל ממשלות ישראל הקודמות מאז מלחמת ששת הימים. לדברי נתניהו, "הערב אצא לארצות הברית לנאום בוועידת איפא"ק בפני סנאטורים וחברי קונגרס רבים, אדבר שם על מדיניות ישראל בנושאי השלום, הביטחון, אירן וירושלים. מדיניות הממשלה בנושא הבנייה בירושלים היא אותה מדיניות של כל ממשלות ישראל ב-42 השנים האחרונות ולא השתנתה. בנייה בירושלים היא כמו בנייה בתל אביב".

ראש הממשלה צפוי להפגש בהמשך היום גם עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון ולפנות ערב ימריא לוושינגטון. ההערכה היא כי נתניהו ביקש מברק להצטרף אליו לנסיעה כדי לסייע בסיום המשבר עם האמריקאים שהתחיל לאחר אישור בניית 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה בצפון ירושלים.

גם ברק נפגש בשעות הצהריים עם מיטשל ובתום הפגישה אמר: "אני מברך את השליח המיוחד, הסנטור מיטשל, על הגעתו הנה. ביטאתי את הערכתי הרבה למאמצים שהוא משקיע, באופן אישי, חרף הקשיים שהתגלעו בשבועות האחרונים, ולגיבוי של הממשל להביא לחידוש שיחות הקרבה במהירות, בכוונה שהן תובלנה בהמשך לשיחות ישירות, מעמיקות, על הסדר שדרוש מאוד לכל עמי האזור. אני מקווה שהמאמצים שלו פה, ברמאללה ובבירות העולם אכן יניבו את התוצאה הזאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully