וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימיני מערער: לא הפקרתי את מיטל אהרונסון

גלעד גרוסמן

21.3.2010 / 16:41

שלום ימיני ערער לבית המשפט העליון על הרשעתו בהפקרת אהרונסון ז"ל וחברתה בתאונה פגע וברח בת"א וכן על העונש שנגזר עליו. לטענתו, בניגוד לשי סימון הוא חזר למקום התאונה לאחר מספר דקות

שלום ימיני, שנשלח לחמש שנות מאסר בגין הפקרת מיטל אהרונסון ז"ל וחברתה מלי יזדי בתאונת ה"פגע וברח" בתל אביב לפני כשנה וחצי, ערער היום (ראשון) לבית המשפט העליון על הרשעתו ועל העונש שנגזר עליו.

בערעור, שהוגש באמצעות עורכי הדין מוטי כץ ודורון נוי, נטען שקודם להרשעתו של ימיני טרם הורשע אדם במדינת ישראל בהפקרה לאחר תאונה כשלא הוא נהג. זאת "מכיוון שהדבר נוגד את הוראות לשון החוק ופסיקת בית המשפט העליון". עוד נטען, שבית המשפט העליון קבע כי בלתי אפשרי להפקיר אדם לאחר תאונה כאשר הנאשם אינו הנהג.

לטענת עורכי הדין כץ ונוי, ימיני, להבדיל מסימון, חזר למקום התאונה לאחר שש דקות, ובמקום כבר היו אמבולנסים וניידות משטרה, דבר שנתמך בעדותו של פראמדיק שהגיע לזירה כארבע דקות לאחר התאונה. לטענתם, מדובר ב"ראייה אובייקטיבית שנעלמה מעיניי בית המשפט".

ימיני ערער גם על חומרת העונש. בערעור נטען שרף הענישה לגבי עבירות הפקרה נע בדרך כלל סביב חודשים ספורים, וזאת כאשר התאונה אירעה במקום הומה אדם, כפי שאירע במקרה זה.

ביום חמישי הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את ימיני בהפקרתן של מיטל אהרונסון ומלי יזדי, ואת שי סימון גם בהריגתה של אהרונסון. סימון נידון ל-20 שנות מאסר. לגבי ימיני כתב השופט צבי גורפינקל, כי מי שהורשע בעבר בהריגה צריך היה להיות רגיש יותר לחיי אדם.

גורפינקל הוסיף כי "כל עונש שנגזר לא ירפא את עצמותיה השבורות של מלי ולא יחזיר לחיים את מיטל. יחד עם זאת, יש בגזר הדין כדי לבטא את הערך שבית המשפט נותן לחיי אדם ושלמות גופו, ומי ייתן וכתוצאה מגזר דין זה תיחסך ולו תאונה אחת, יהיה בכך משום מסר חשוב לציבור הנהגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully