וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הוזזה סוכת המציל בים המלח?

רון רייכמן

21.3.2010 / 17:21

לראשונה זה שנים רבות, סוכת המציל בים המלח נאלצה לסגת ב-5 מטרים, מחשש לשקיעתה. זאת בעקבות עליית מפלס המים ב-18 ס"מ. "זהו פרס עבור המבקרים", אמרו במקום

בשורות טובות למטיילי אתר עין גדי ומבקרי ים המלח: עליית מפלס ים המלח הביאה לכך שאנשי אתר "חמי עין גדי" נאלצו להסיג את סוכת המציל בחמישה מטרים. כך הודיעו היום (ראשון) אנשי האתר. מפלס ים המלח עלה בחודשים ינואר פברואר ב-18 סנטימטרים - ובשל כך, בפעם הראשונה מזה שנים רבות, הסוכה אינה "עוקבת" אחר קו המים הנסוג, אלא, למרבה הפלא, נסוגה בעצמה, בעקבות הגשמים הרבים והשיטפונות שפקדו את האזור.

מפעילי האתר ותושבי המקום מספרים כי בעשור האחרון הסוכה ניהלה "מרדפים" בלתי פוסקים אחר הים, וכך סוכת המציל הוזזה כמעט על בסיס חודשי. "אבל השנה, מעט גשמי הברכה העזים בשילוב השיטפונות, הביאו לעלייה של הים וכך נוצר הצורך המשמח להזיז את הסוכה בעקבות התקרבות קו החוף", אמרה לוואלה! חדשות מירב איילון ממערך יחסי הציבור של האתר.

"אנחנו נרגשים מאוד", אמרה איילון. "הפעם אחרונה שהזזנו אחורה את סוכת המציל היתה ב-2002. היתה זו שנה גשומה, שאף הביאה לכך שהגשר שמעל נחל ערוגות קרס. נושא המים הוא חשוב מאין כמותו, ואנחנו שוקדים על קידומו במשך כל השנה, כך שזה פרס עבורנו וגם עבור המבקרים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully