וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: 800 מיליון ש' למגזר הערבי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.3.2010 / 15:08

למרות התנגדותם של שרי ישראל ביתנו, אישרה הממשלה השקעה של 800 מיליון שקל ב-10 יישובים ערביים. מיסז'ניקוב: "המפה במתכונתה הנוכחית משרישה את חוסר הנאמנות למדינה"

הממשלה אישרה היום (ראשון) את תוכנית הפיתוח הממשלתית שיזם השר לענייני מיעוטים פרופ' אבישי ברוורמן, במסגרתה יושקעו 800 מיליון שקלים במגזר הערבי. לתוכנית התנגדו כל שרי "ישראל ביתנו" מלבד השר יצחק אהרונוביץ' שנמנע בהצבעתו. ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את השר ברוורמן על העברת התכנית ואמר כי מדינת ישראל רואה בכל אחד מאזרחיה שותפים למאמץ הכלכלי. השר ברוורמן בירך אף הוא וציין: "המבחן עכשיו הוא בביצוע".

אמש העביר שר התיירות סטס מיסז'ניקוב ביקורת חריפה על התוכנית. לדבריו, מצב הרשויות הלא יהודיות בישראל מחייב התייחסות מקיפה, "אך המפה במתכונתה הנוכחית משרישה את חוסר הנאמנות למדינה". הוא מוסיף כי התוכנית המוצעת מעניקה "פרס לחוסר נאמנות", שכן לדבריו נאמנות מנהיגי הציבור של המגזר הערבי נתונה לאויבי מדינת ישראל.

התוכנית, שמחצית ממימונה יסופק על ידי משרד האוצר, תיושם במשך חמש שנים ב-10 יישובים ותתמקד בשלושה תחומים עיקריים: פיתוח תעסוקתי בעלות של 220 מיליון שקלים, שדרוג אמצעי התחבורה בתוך היישובים ומחוצה להם בעלות של 100 מיליון שקלים ופיתוח קרקעות לבנייה רוויה בקרקע מינהל ובקרקע פרטית בהיקף של כ-15,000 יחידות דיור בהשקעה של 316 מיליון שקלים. בנוסף, תשקיע הממשלה כ-150 מיליון שקלים בהפעלת תכנית "עיר ללא אלימות" באותם היישובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully