וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: "הכנסת ה-18 - הגזענית אי פעם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.3.2010 / 12:56

מרכז מוסאוא הפועל למען שוויון לאזרחים הערבים בישראל פרסם את דו"ח הגזענות השנתי. הדו"ח מגלה כי חלה עלייה דרמטית ברמת הגזענות בשנה האחרונה. "נבחרי ציבור מחמירים את המצב"

הכנסת ה-18 היא הכנסת המפלה והגזענית ביותר מאז קום המדינה, כך טוען מרכז מוסאוא הפועל למען שוויון לאזרחים הערבים בישראל בדו"ח הגזענות השנתי שפרסם היום (ראשון) ביחד עם המטה נגד גזענות. הדו"ח, המתפרסם לרגל היום הבינלאומי למאבק בגזענות, טוען כי הכנסת הנוכחית משופעת בנבחרי ציבור הפועלים בגלוי כדי לפגוע בציבור הערבי בישראל על ידי חקיקה מפלה וגזענית.

הדו"ח מעלה כי השנה חלה עלייה של 75% בהגשת הצעות חוק מפלות וגזעניות שמטרתן להחליש את הערבים בישראל. הנתון המדאיג ביותר, לטענת כותבי הדו"ח, הוא הצעות חוק מפלות שהוגשו בשנה האחרונה. מהדוח עולה ש-21 הצעות חוק "מפלות וגזעניות" הוגשו מאז הוקמה הכנסת הנוכחית, ביניהן התיקון לחוק האזרחות, "חוק הנכבה", "חוק הנאמנות" וחוק ועדת הקבלה ליישובים קהילתיים שזכה לכינוי "חוק עוקף קעדאן".

לטענת הדו"ח, בשנה האחרונה חלה עליה של 28% באירועים מפלים וגזעניים. כותביו מציינים כי בשנה האחרונה נרשמו 286 אירועי גזענות שבהם היו מעורבים אלפי אנשים, ביניהם 15 אירועי אלימות של כוחות הביטחון נגד אזרחים ערבים ו-91 מעשים גזעניים נגד ערבים מצד יהודים. הדו"ח מצביע עוד על עלייה חדה באירועי גזענות במגרשי הכדורגל. בנוסף נטען כי בהשוואה לשנה שעברה חלה עלייה דרמטית של 92% במקרי האפליה האתנית נגד מזרחים, יוצאי אתיופיה ויוצאי רוסיה.

מ"מוסאוא" נמסר: "הלגיטימציה שקיבלה הגזענות ברחוב הישראלי והפיכתה לחלק משגרת חייהם של קורבנותיה מקשה על ההתמודדות עמה, אך אין בכך כדי לרפות את ידינו ממאבק עד למיגורה. (...) לא ייתכן ששרים, חברי כנסת, נבחרי ציבור באשר הם וקובעי דעת קהל ינצלו את הבמה שהם מקבלים כדי להחמיר את המצב. הגזענות מסכנת את שלום הציבור ואת יציבות השלטון הדמוקרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully