וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש אישר את הסדר אפריקה ישראל

הילה רז

21.3.2010 / 12:34

שופטת ביהמ"ש המחוזי ורדה אלשיך: "ההסדר עבר דרך חתחתים עד לאישורו - זהו הסדר בו ישנה גם ישנה תרומת בעלים נכבדה אשר בהסדרים אחרים לא היו אחוזים כאלה"

השופטת ורדה אלשיך מבית המשפט המחוזי בתל אביב אישרה את הסדר הנושים של חברת אפריקה ישראל. בהחלטתה אמרה השופטת "ההסדר הזה עד לאישורו הסופי עבר דרך חתחתים. הוא לא אושר על ידי הנושים או בית המשפט בהינף קולמוס או לשון. זהו הסדר בו ישנה גם ישנה תרומת בעלים נכבדה אשר בהסדרים אחרים לא היו אחוזים כאלה של תרומה" (הכוונה לכספים וביטחונות שהסכים לבייב להשקיע במסגרת ההסדר).

השופטת הוסיפה כי "להסדר יש ביטחונות לנושים שלא ניתן להקל בהם ראש. דווקא העובדה שיש לראות בהסדר חטיבה אחת ולא לפרקו לגורמים היא ביטחון לקיומו ומקור חוסנו והיא הסיכוי שהוא ייצא לפועל".

לגבי התנגדותו של עו"ד זהר גרינברג שטען שאין לאשר את ההסדר מאחר שהוא כורך ויתור של הנושים על אפשרות תביעה עתידית נגד אפריקה ישראל, אמרה השופטת: "בדרך כלל סעיפי ויתור ופטור על תביעות אינם רצויים אלא שלבית המשפט יש שיקול דעת שצריך להנחות אותו בבואו לבחון את אושיות ההסדר. אחת מאושיותיו היא אותו סעיף פטור שבלעדיו ההסדר לא יוכל לצאת לפועל. בנסיבות שנוצרו, ברור כי אם ההסדר לא היה מאושר, דין החברה היה פירוק קרוב לוודאי... אין ספק שפירוק היה גורם נזק בל ישוער שגם הלוחמים הגדולים ביותר בתחילת הדרך היו יוצאים כשידיהם על ראשם".

השוופטת פסקה כי לאור תוצאות אסיפת בעלי האג"ח ובעלי המניות, לפיהם בעלי האג"ח אישרו את ההסדר ברוב של 99.6% ובעלי המניות אישרו את ההסדר פה אחד, היא מאשרת את ההסדר.

"אין לי אלא לקוות ולאחל לכל הצדדים כי כל אשר הם מייחלים לו אמנם יתקיים". סיימה את החלטתה.

מייד לאחר מכן מנכ"ל אפריקה ישראל, איזי כהן, חייך בהקלה לחץ את ידם וחיבק את עורכי הדין הדין שייצגו את החברה - אורי ברגמן ושי פינס. גם נדב גרינשפון חייך בסיפוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully