וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: "המצור על עזה גורם לסבל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.3.2010 / 11:16

מזכ"ל האו"ם באן קי מון תקף במהלך ביקורו ברצועת עזה את מדיניות המצור הישראלית ואמר כי היא מחזקת את הקיצוניים ואינה מועילה. "האו"ם יעמוד לצד תושבי עזה בתנאים הקשים האלה"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

במסיבת עיתונאים שקיים היום (ראשון) מזכ"ל האו"ם באן קי מון במהלך ביקורו בעזה אמר באן כי "מדיניות המצור הישראלית על עזה אינה מקובלת ואינה מועילה". הוא הודה לתושבי עזה "שחיים בתנאים קשים מדי יום ביומו וכל יום מוכיחים את גבורתם מחדש".

עוד אמר באן כי הוא שמח שממשלת ישראל אישרה לאו"ם לשפץ 150 יחידות דיור בפרויקט המגורים בחאן יונס, כמו גם בית ספר של אונר"א ואת הביוב במקום. באן הוסיף כי אמר פעמים רבות להנהגה הישראלית כי מדיניות המצור אינה מועילה משום שהיא "גורמת לקשיים לתושבי עזה".

"מחצית מתושבי הרצועה הם מתחת לגיל 18. על כן המדיניות הזו אינה מועילה בשום פנים ואופן", הוסיף. "המדיניות הזו מעודדת הברחות נשק, מחלישה את המתונים ומחזקת את הקיצוניים. המסר שלי הוא שהאו"ם יעמוד לצד תושבי עזה בתנאים הקשים האלה. נמשיך להגיש לכם שירותים. זוהי התחייבות של האו"ם ושלי, כמזכ"ל האו"ם". הוא ביקש מתושבי עזה לא לפנות לדרך האלימות והדגיש כי הוא תומך בדרישת הקוורטט להקים מדינה פלסטינית לצד ישראל".

עם כניסתו של באן לרצועה התעמתו עימו קבוצת פעילים למען שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. הפעילים קראו לבאן לדרוש מחמאס לאפשר לצלב האדום לבקר את שליט ולקדם את המשא ומתן לשחרורו.

אמש אמר באן במסיבת עיתונאים לפני פגישתו עם נשיא המדינה שמעון פרס כי לשם חידוש המגעים בין הצדדים על ישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. "על ישראל לעשות יותר ולתמוך ברשות הפלסטינית", אמר, "אני כאן כדי להגיד ששלום הוא לא רק הכרחי אלא בר-השגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully