וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיילי "בריטיש" משבשים הטיסות בקו ללונדון

עומר רבין

21.3.2010 / 10:44

הדיילים הבריטיים פתחו אתמול בשביתה בכל העולם ומאיימים להשבית את הפעילות גם בארבעת ימי השיא של פסח – החל ב-27 לחודש. הנציגות בישראל: "יותר מ-60% מהטיסות יוצאות כרגיל"

המשבר בעולם התעופה שהביא לפגיעה בהיקפי המשרות של צוותי האוויר הצליח להוציא משלוותם אפילו את הדיילים הבריטיים המאופקים: סכסוך העבודה בחברת "בריטיש אירווייז" הבריטית מסעיר בימים האחרונים את הממלכה וגרר התערבות אפילו של ראש הממשלה הבריטי גורדון בראון.

אמש פתחו הדיילים של החברה, המאוגדים תחת ארגון בשם "יונייט", בשביתה כללית במסגרתה הם אינם מופיעים לעבודה ובכך מונעים את יציאתן של טיסות בכל קווי החברה ברחבי העולם. השביתה תוכננה במקור כבר לחג המולד האחרון, אך נמנעה ברגע האחרון בהתערבות בית המשפט לענייני עבודה בממלכה הבריטית שהוציא צו מניעה לשביתה. העובדים ניסו להביא להשבתת הטיסות בחג הפסחא החל החודש – אך לבסוף נאלצו להסתפק בשביתה ראשונה בת שלושה ימים שהחל אמש ותימשך עד מחר (שני) בשעות הלילה. הוועד השובת מאגד לא פחות מ-12 אלף דיילים והשביתה אותו ארגן היא הראשונה בחברת התעופה הבריטית זה 15 שנה.

בנציגות הישראלית מנסים להרגיע הבוקר את הרוחות: "כמו בכל העולם, גם המשרד המקומי של בריטיש יצר קשר ישירות עם כל נוסעי החברה בשבוע האחרון והציע להם להזיז את הטיסה לתאריכים אחרים, לטוס בחברות אחרות בהסדר מיוחד ללא כל תוספת תשלום או לקבל החזר כספי מלא", אומרת דוברת החברה. "בנוסף, יצרנו קשר עם נוסעים שטיסותיהן כן יוצאות כדי להרגיע ולעדכן שהטיסות ימריאו כרגיל".

במטה החברה בלונדון נערכו מבעוד מועד לשביתה באמצעות חכירת מטוסים מחברות אחרות, שריון מאסיבי של מושבים בחברות מתחרות וגם פתרונות מקוריים יותר – ובהם בקשה מיוחדת מטייסים ובכירים במטה להיכנס למדי הדיילים ולתפקד כנותני שירות בקבינה לעת מצוא. בחברה אף מספרים שההיענות לבקשה הייתה מפתיעה לחיוב. כעת, על פי הערכת הנהלת הנציגות הישראלית, למעלה מ-60% מהטיסות בקו תל אביב-לונדון יוצאות לדרכן כמתוכנן. "יש הבנה בקרב הדיילים לחשיבות של מתן השירות לעתיד החברה והרבה מאוד מהם שוברים שביתה", מספרים בבריטיש.

אבל לפחות כאן בישראל העיניים נשואות לסוף השבוע. במוצ"ש ה-27 אמורה להיפתח שביתה נוספת בת 4 ימים שתקיף את כל טיסות החברה – זאת בתיאום מושלם ובעייתי במיוחד עם ימי השיא ביציאות לחו"ל לרגל חופשת הפסח ובהגעה לארץ לקראת ליל הסדר החל ביום שני בערב. בחברה מקווים כי התערבותו של ראש הממשלה הבריטי תביא לפיתרון המשבר ואם לא – נערכים למתן פתרונות חלופיים לנוסעים שעלולים להגיע לנתב"ג ולגלות שלונדון לא מחכה להם, לפחות לא עם חברת התעופה הרשמית של הממלכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully