וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם השוטר הופלל ובעקבות כך פוטר?

גלעד גרוסמן

21.3.2010 / 9:54

אלון כהן הורשע בנהיגה ברשלנות, שיבוש הליכי משפט ותקיפה לאחר שביצע מרדף משטרתי לפני כ-13 שנים. בעקבות עדויות חדשות הוא הגיש בקשה למשפט חוזר

במשך 20 שנה שירת אלון כהן במשטרה. מרדף שבו היה מעורב לפני קרוב ל-13 שנים והסתיים בתאונה הוביל לכך שלפני כשלושה חודשים הוא פוטר מתפקידו. באחרונה עתר בפעם השלישית לבית המשפט העליון בבקשה למשפט חוזר, לאחר שאחד מעדי ההגנה במשפטו סיפר לו, לטענתו, כי לא אמר את כל האמת על התאונה, כולל שתילת ראיות בזירה על ידי שוטרי מג"ב.

בבקשה למשפט חוזר, שהוגשה באמצעות עו"ד ד"ר מוחמד ותד נטען, כי כהן הצטרף למשטרה ב-1988. בשנת 2000 הוגש נגדו כתב אישום לבית משפט השלום בצפת בגין נהיגה בחוסר זהירות ובקלות דעת, שיבוש הליכי משפט ותקיפה.

לפי כתב האישום, בספטמבר 97', בזמן שעמד במחסום משטרתי, הבחין כהן ברכב שנמלט מהמחסום. הוא פתח במרדף אחרי הנהג הנמלט, במהלכו פגע בעמוד חשמל ברחבת בית העלמין במושב אליפלט. כתוצאה מהתאונה נגרם נזק לרכב המשטרתי ולעמוד החשמל. לאחר שהנהג הנמלט עצר את הרכב, כהן עצר אותו, הכניס אותו בכוח לרכב המשטרתי, סטר לו ואמר לו שהוא "יזיין אותו בתחנת המשטרה". מאוחר יותר התברר שהנהג היה קטין, שנהג ברכב ללא רשיון כשסבתו לצדו.

כהן טען שלא פגע בעמוד החשמל, וכי הנזק לרכב המשטרתי נגרם כתוצאה מכך שהקטין פגע בו בזמן שניסה להימלט. השופטים קבעו שגרסת הקטין היתה אמינה, למרות שהיו בה "פה ושם תמיהות ואי-דיוקים מסויימים", כדבריהם. הם הרשיעו את כהן וגזרו עליו עשרה חודשי מאסר על תנאי. הערורים שהגיש נדחו, וכן גם שתי בקשות קודמות למשפט חוזר.

עדויות חדשות

בבקשה החדשה נטען כי לפני כחצי שנה קיבל כהן שיחת טלפון מרב מקריית שמונה, שסיפר לו שאחד מעדי ההגנה במשפט, שהעיד בעניין טכני, התוודה בפניו שהיה עד למרדף, וכי כשעתיים לאחר מכן הגיעו למקום שוטר מתחנת ראש פינה, שהיה אחד מעדי התביעה בתיק יחד עם הקטין ואביו. כעבור זמן קצר הגיע לזירת התאונה ג'יפ מג"ב, ממנו ירדו שני שוטרים במדים, ואחד מהם ניסה לתקוע חלקים מפלסטיק שהביא עמו בעמוד החשמל. לאחר שלא הצליח, פיזר השוטר את החלקים ליד העמוד. השוטר, הקטין ואביו, שהיה מתנדב במג"ב, נכחו כל הזמן הזה במקום.

עד ההגנה ניגש לאביו של הקטין ושאל אותו לגבי מעשי השוטרים, ולטענתו ענה לו האב: "איזה שוטר מאנייק עשה משהו לבן שלי. אבל אתה לא ראית לא שמעת. כן!". כמה ימים לאחר מכן, טוען העד, קיבל שיחת טלפון מאיימת מאביו של הקטין. העד סיפר לכהן שעמוד החשמל ניזוק עוד לפני התאונה. על פי הבקשה, צילומי אוויר של האזור מחזקים את הטענה שהנזק לעמוד נגרם כמה חודשים לפני התאונה.

כהן שוחח עם העד, שלדבריו אישר את הדברים, ולאחר מכן פנה למח"ש והציג את המידע החדש, אולם שם נאמר לו שלא קיים עניין ציבורי בפתיחה בחקירה פלילית בנושא מכיוון שמדובר באירועים שהתרחשו לפני שנים רבות. לפני כשלושה חודשים פוטר כהן מעבודתו. לפני כחודשיים הוא הגיש תלונה במשטרה על בידוי ראיות ומתן עדות שקר מצד שוטרים, הקטין ואבי הקטין.

לטענת עו"ד ותד, עיקר הרשעתו של כהן הוא בעבירה של שיבוש הליכי משפט, בכך שהאשים את הקטין בגרימת הנזק לרכב המשטרתי, וההרשעה התבססה על האמון שנתנו השופטים בגרסתו של הקטין. העדות החדשה, על פי הבקשה, משנה את התמונה כליל. "מכאן הבקשה למשפט חוזר המוגשת בזה לכבוד בית המשפט, שמא צדק יצא לאור ויוכל המבקש להחזיר את כבודו ושמו הטוב האבודים", נכתב בבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully