וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעון הקיץ יחסוך למשק כ-100 מיליון ש"ח

עומר רבין

21.3.2010 / 9:34

בחמישי נישן שעה אחת פחות אבל בהתאחדות התעשיינים מבטיחים: משקי הבית בישראל יחסכו כ-16 מיליון שקל בהוצאות על חשמל ב-170 ימי שעון הקיץ שיביא להקטנה בצריכה ולגידול בתפוקת המפעלים

הכינו את השעונים: בלילה שבין חמישי לשישי השבוע נפסיד כולנו שעה אחת קדימה כאשר המחוג יראה 2:00 אך השעה כבר תהיה 3:00 לפנות בוקר. הזזת השעון כרוכה בלא מעט בלבול עבור הציבור הישראלי אבל במשק מברכים על השינוי ומתהדרים בנתונים חיוביים מאוד בכל הנוגע למהלך.

ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים פרסמה הבוקר (ראשון) חוות דעת לפיה יחסוך המשק הישראלי כולו לא פחות מ-100 מיליון שקלים כתוצאה מהפעלת שעון הקיץ, מתוכם כ-51 מיליון שקלים בזכות חיסכון בהוצאות חשמל. משקי הבית הפרטיים יחסכו כ-16 מיליון שקל בהוצאות החשמל בתקופת הפעלת שעון הקיץ שתימשך כ-170 ימים.

"תקופת הפעלת שעון הקיץ בישראל היא בין הנמוכות בעולם – בעוד שבארה"ב מונהג השעון 239 ימים בשנה ובאירופה מדובר ב-218, אצלנו מסתפקים ב-170 ימים בלבד", טוענת נאוה סלע, יו"ר ועדת האנרגיה של התאחדות התעשיינים. לטענתה, בדיקה שערך הארגון מגלה כי הפעלת שעון הקיץ מביאה להקטנה יומית ממוצעת של כ-0.6% בצריכת החשמל לצרכים כמו תאורה ומיזוג.

בנוסף, טוענים בהתאחדות, שינוי השעות מביא להגדלת התפוקה והפריון של העובדים במפעלי התעשייה, שיפור ברווחתם של העובדים ובאיכות החיים ואף הפחתה מסויימת בכמות תאונות הדרכים בישראל. שעון הקיץ בישראל יימשך כבכל שנה עד למוצ"ש שבין ראש השנה ליום הכיפורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully