וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי שליט לבאן: דרוש ביקור הצלב האדום

רמי שני

21.3.2010 / 8:18

פעילי המטה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט המתינו במעבר ארז להגעתו של מזכ"ל האו"ם כדי "להזכיר לו" ששליט נמצא ברצועה וטרם זכה לביקור נציגי הצלב האדום

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

פעילי המטה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט המתינו הבוקר (ראשון) במעבר ארז להגעתו של מזכ"ל האו"ם באן קי מון כדי "להזכיר לו" שהחייל החטוף נמצא ברצועת עזה וטרם זכה לביקור של נציגי ארגון הצלב האדום. כאשר הגיעה שיירתו של באן קראו הפעילים לעברו לדרוש מחמאס לאפשר לצלב האדום לבקר את החייל החטוף ולקדם את המשא ומתן לשחרורו.

"אנחנו תובעים לדעת מה שלומו. שארגון הצלב האדום יקבל אפשרות לבקר אצלו", אמר לוואלה! חדשות איש המטה יואל מרשק. הפעילים הביאו דמויות של החייל החטוף כדי להציב אותן בכניסה למעבר הגבול.

בפגישה שערך אמש עם נשיא המדינה פרס אמר באן כי הוא קורא לחמאס לפעול לשחרור שליט. המזכ"ל, שהגיע למזרח התיכון לאחר כינוס של הקוורטט במוסקבה, אמר שהוא "בא עם מסר ברור ממפגש הקוורטט - משא ומתן על שתי מדינות הוא הדרך היחידה לשלום". הוא שיבח את המאמצים שעושים הפלסטינים כדי לבנות מוסדות ולמלא את התחייבויותיהם וקרא לשני הצדדים להגיע להסכם שלום בתוך שנתיים. באן קרא לחמאס להפסיק את הירי מרצועת עזה לעבר ישראל ומנגד, קרא לישראל להסיר את המצור המוטל על עזה. "המצור של ישראל מקשה ומעצים את הקיצוניים", אמר, "אני בטוח שניתן להסיר המצור תוך דאגה לאינטרסים הביטחוניים של ישראל".

בפגישתם התייחס גם פרס לנושא שליט ומתח ביקורת על העובדה שאף ארגון בינלאומי עדיין לא ביקר אותו. "לא לאפשר ביקור רפואי או הומניטארי לחייל הנמצא בשבי יותר משלוש שנים, אינו הוגן ונוגד את כל הכללים הבינלאומיים - ראוי שהעולם יתערב בנושא", אמר פרס.

עדכון ראשון: 7:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully