וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לארה"ב: "לא נקפיא הבנייה בי-ם"

פנחס וולף

20.3.2010 / 22:19

לוואלה! חדשות נודע כי לאחר אישור השביעייה שיגר רה"מ מכתב לקלינטון בו כתב כי ישראל תמשיך לבנות במזרח י-ם. בתמורה, מוכנה ישראל להעניק מחוות לאבו מאזן הכוללות שחרור אסירים והסרת מחסומים

ישראל סירבה לעמדת ארצות הברית הקוראת לעצירת הבנייה במזרח ירושלים – כך נודע הערב (שבת) לוואלה! חדשות. את עמדתה זו של ישראל ביטא ראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב התשובה שהעביר למזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון ביום חמישי בלילה, לאחר שהושגה הסכמה על הנוסח על ידי כל שרי השביעייה. במכתב הבהיר נתניהו, כי מדיניות ישראל בנושא הבנייה בירושלים לא תשתנה.

ה"גזר" שהשביעייה סיפקה בכדי לרצות את האמריקאים הוא הסכמה לגמישות בנושא מחוות לאבו מאזן, כדוגמת שחרור אסירים והסרת מחסומים. ייתכן שסוגיית המחוות לאבו מאזן תיבחן לפרטיה כבר בפגישה שנתניהו יקיים מחר, לפני המראתו לוושינגטון, עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל.

כזכור, קלינטון הודיעה לנתניהו על הגעת מיטשל ארצה לאחר שיחת הטלפון בין השניים, טרם שליחת המכתב. לוואלה! חדשות נודע הערב כי קלינטון הסתפקה בשיחת הטלפון, אלא שראש הממשלה החליט לשגר את מכתב התשובה של ישראל כדי שעמדת ישראל תהיה ברורה, ובכדי שיימנעו אי הבנות בהמשך. מיטשל, אגב, ייפגש מחר גם עם שר הביטחון אהוד ברק ולמחרת ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

קלינטון: שיחות הקרבה יתחדשו בקרוב

דברים אלו עומדים בניגוד לדברי קלינטון מאמש, שאמרה כי התגובה החריפה של ממשל ארצות הברית לתוכניות הבנייה של ישראל במזרח ירושלים השתלמה, שכן השיחות העקיפות בין ישראל לפלסטינים אמורות להתחדש.

בראיון לרשת החדשות הבריטית BBC אמרה קלינטון כי ארצות הברית מקווה שהמשא ומתן בין ישראל לפלסטינים יתחדש דרך שיחות הקרבה בעתיד הקרוב מאוד. "אנו חושבים ששיחות הקרבה הן לא המטרה כשלעצמה, אלא אמצעי לבניית אמון ולהתחיל את השיחות על נושאי הליבה ועל המחלוקות בין ישראל לפלסטינים, שאנו מקווים ומצפים שיובילו לשיחות ישירות", אמרה קלינטון.

מחר בלילה, לאחר פגישותיו עם מיטשל ועם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, נתניהו ימריא לוושינגטון, כשהוא מלווה בשר הביטחון ברק ובשר התשתיות עוזי לנדאו. ההערכה היא כי נתניהו ביקש מברק להצטרף אליו לנסיעה כדי לסייע בסיום המשבר עם האמריקאים שהתחיל לאחר אישור בניית 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה בצפון ירושלים.

נתניהו ייפגש בארצות הברית עם שר ההגנה רוברט גייטס, עם מזכירת המדינה קלינטון ועם גורמים בכירים בסנאט ובקונגרס. בין ירושלים לוושינגטון מתנהלים מגעים בדבר פגישה אפשרית גם עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. ייתכן שפגישה שכזו תבשר סופית על סיום המשבר בין שתי המדינות.

גולת הכותרת של הנסיעה צפוייה להיות השתתפותו של נתניהו בוועידת השדולה הפרו ישראלית - איפא"ק. גורם בכיר בלשכת ראש הממשלה סיפר הערב לוואלה! חדשות כי הנאום, שייערך ביום שני בשעה 19:00 (שעון ישראל) יהיה "נאום חשוב וחזק, נאום שיזכרו אותו"' כדבריו. עם זאת הוא סירב לחשוף מה יהיו תכניו. נתניהו צפוי לשוב לישראל ביום חמישי בלילה, לאחר ביקור מדיני קצר בבריסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully