וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: הרוג ופצוע אנוש בעימות עם צה"ל

ניר יהב ויהושע בריינר

20.3.2010 / 20:29

הפלסטינים דיווחו כי כח צה"ל ירה לעבר תושבי הכפר עראק בורין וכתוצאה נהרג נער בן 16 ואחר נפצע אנוש. בצה"ל משיבים: התושבים ניסו לצעוד להתנחלות, לא השתמשנו באש חיה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

מקורות פלסטינים דיווחו אחר הצהריים (שבת) כי מוחמד קדוס, נער פלסטיני בן 16 נורה למוות על ידי כוחות צה"ל במהלך עימותים בכפר עראק בורין שמדרום לעיר שכם. על פי הדיווח, נער נוסף בן 16 נוסף נפצע באורח אנוש. בצה"ל הכחישו כי נעשה שימוש באש חיה.

תחקירנית של ארגון זכויות האדם בצלם דיווחה מבית החולים רפידיה בשכם כי קדוס והנער שנפצע באורח אנוש, נפגעו מאש חיה ולא מכדורי גומי כפי שטוענים בצה"ל. בצילומי רנטגן נראה לטענתה בברור קליע שחדר לגולגולת הפצוע.

עם זאת, בצה"ל הכחישו הערב כי בפיזור ההפגנה נעשה שימוש באש חיה. מדובר צה"ל נמסר כי אמנם זוהתה פגיעה בשני פלסטינים שפונו מהמקום אך לדבריו, הנערים "נפגעו מכדורי גומי שנורו לעבר ההמון בהתאם לנהלים". עוד מבקשים להבהיר בצה"ל כי קודם לירי כדורי הגומי נעשה שימוש ברימוני גז.

לטענת הפלסטינים, כוחות צה"ל שפעלו בכפר כיתרו בית של אחד מתושביו. כתוצאה מכך התפתח במקום עימות בינם לבין התושבים, במהלכו ירו החיילים לעבר התושבים והנער נפגע ונהרג.

לדברי צה"ל, 50 פלסטינים מהכפר החלו לצעוד לכיוון ההתנחלות הסמוכה הר ברכה. כוח שהגיע למקום ניסה להרחיקם ובמקום התפתח עימות. הפלסטינים החלו ליידות אבנים לעבר החיילים, שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בצה"ל טוענים כי מפירי הסדר נפגעו מכדורי גומי שנורו לעבר ההמון, בהתאם לנהלים והוסיפו כי "כמו כן, טרם האירועים התקיימו מגעים אינטנסיביים עם גורמים פלסטינים בגזרת שכם במטרה למנוע חיכוך, בעקבות עימותים חוזרים ונשנים באזור בין פלסטינים למתיישבים".

בצה"ל אמרו כי הם "רואים בחומרה את ניסיונות הפלסטינים לפגוע בתושבי היישוב ובכוחות הביטחון. כמו כן, צה"ל לא יאפשר את קיומן של הפרות סדר אלימות ובלתי חוקיות תוך סיכון חיי אדם וגרימת נזק לרכוש ציבורי". מפקד החטיבה המרחבית שומרון אלוף משנה איציק בר צפוי לערוך הערב תחקיר אודות נסיבות האירוע.

עדכון ראשון - 17:42

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully