וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים

ליאור זנו

19.3.2010 / 22:06

דאו גו'נס איבד 0.35% ל-10,742 נקודות, נאסד"ק ירד ב-0.7% ל-2,374 נקודות, ומדד S&P 500 נחלש ב-0.5% ל-1,160 נקודות

ום המסחר המסחר בוול סטריט נחתם בירידות בהובלת מניות האנרגיה ובעקבות החששות למצבה של יוון. היום חלה פקיעה מרובעת של חוזים עתידיים על מניות, אופציות של מדדים, אופציות של מניות וחוזים עתידיים על מניות.

דאו גו'נס איבד 0.35% ל-10,742 נקודות, נאסד"ק ירד ב-0.7% ל-2,374 נקודות, ומדד S&P 500 נחלש ב-0.5% ל-1,160 נקודות.


מדינות גוש היורו, כולל גרמניה, מוכנות להושיט סיוע ליוון אם יתבקשו, כך אמר היום נשיא הנציבות האירופית ז'וז'ה מנואל בארוזו. ראש ממשלת יוון יורגוס פפאנדראו, אמר ביום חמישי כי הוא מעוניין להשיג התחייבות פיננסית בפסגת מנהיגי האיחוד האירופי בשבוע הבא. בתוך כך, "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי גרמניה אותתה כי היא פתוחה ליוזמה משותפת של ממשלות גרמניה ושל קרן המטבע הבינלאומית במידת הצורך. ממשלת יוון זקוקה עדיין לגייס 10 מיליארד יורו כדי לפרוע את חובות האג"ח שיגיעו למועד פרעונם ב-20 באפריל וב-19 במאי.

עם זאת, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, מתנגד לקריאת גרמניה לקרן המטבע הבינ"ל להעניק הלוואה ליוון, אמר גורם בממשלת צרפת - סימן נוסף להחרפת המחלוקת בין שתי הכלכלות הגדולות בגוש היורו סביב האופן רצוי לסייע ליוון. הגורם ציין כי סרקוזי מעדיף סיוע אירופי ליוון והדגיש כי גוש היורו צריך לפעול כדי לשקם את אמון המשקיעים ולצמצם את עלויות החוב של יוון.

מספר סוכנויות ממשלתיות בסין בוחנות תרחישים של התחזקות היואן והשפעתו על התעשייה במדינה. בשבוע שעבר דווח כי שר האוצר הסיני ימנה חוקרים לבדיקת ההשפעות של התחזקות המטבע על היצוא ועל תהליכי הייצור במדינה. ממצאי סקר דומה, שנערך על ידי משרד המסחר, צפויים להתפרסם ב-27 באפריל. כלכלנים טוענים כי ההתפתחויות מעידות על כך שסין נערכת לשינוי מדיניותה באופן חד, ולא רק לאפשר ליואן להתייקר בהדרגה. בבנק סוסייטה ג'נרל צופים התייקרות חד-פעמית של 5%-10% באפריל או במאי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully