וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "אירועי י-ם עלולים להביא למלחמה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.3.2010 / 11:08

ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן נועד עם היועץ לביטחון לאומי עוזי ארד והזהיר אותו לבל ישראל תגרור את האזור למלחמה נוספת. "דרשנו מישראל להפסיק את הצעדים הפרובוקטיביים"

על רקע ההסלמה האחרונה בירושלים ולאור הכוונות הישראליות להמשיך לבנות יחידות דיור בירושלים, נועד ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן לפני מספר ימים עם היועץ לביטחון לאומי ד"ר עוזי ארד והעביר לו מסר שבו הוא מזהיר את ישראל לבל תגרור את האזור למלחמה נוספת. גורם מצרי בכיר מסר היום (שישי) לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, כי סלימאן אמר לארד כי על ישראל "להפסיק את הצעדים משום שהם עלולים להביא להתלקחות ועלולות להיות להם השלכות חמורות מאד".

"מצרים ניהלה שיחות בנושא זה עם הממשל האמריקאי, על מנת לברר מהי עמדתו וכיצד יפעל מול ממשלת ישראל", סיפר הבכיר. הוא גילה עוד כי מצרים ומדינות ערביות נוספות העבירו לראש הממשלה בנימין נתניהו מסרי מחאה, לפיהם הצעדים שממשלתו נוקטת הורסים את כל המאמצים שמשקיע הממשל האמריקאי ופוגעים בעמדה המתגשמת של הפלסטינים שהסכימו לחדש את המגעים העקיפים עם ישראל".

"הודענו לישראל שאיננו רוצים לראות את (תפילות יום – נ.י) השישי במסגד אל-אקצא מתלקחות", הוסיף. "דרשנו מהם להפסיק את הצעדים הפרובוקטיביים שעלולים להצית את המצב ולגרור את האזור למלחמה חדשה. קיבלנו מישראל תשובה רגילה אולם למרות זאת מצרים תמשיך להשקיע מאמצים כדי ליצור אווירה מתאימה להתחיל במשא ומתן העקיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully