וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזי לנדאו מציג: תוכנית גמילה מנפט

מאת אבי בר-אלי

19.3.2010 / 8:15

שר התשתיות אמר כי במסגרת הצעה שתעלה לדיון בממשלה, המדינה תתקצב מחקר ופיתוח בסכום שנתי של 50 מיליון דולר למשך עשר שנים. המטרה: הקטנת התלות בנפט

ממשלת ישראל תדון בשבועות הקרובים בהשקעת 500 מיליון דולר בעשור הקרוב במחקר ופיתוח של תחליפי נפט בענף התחבורה - כך אמר אתמול שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו.

לפי ההצעה שתעלה לדיון בממשלה, המדינה תתקצב מחקר ופיתוח (מו"פ) בתחום בסכום שנתי של 50 מיליון דולר למשך עשר שנים. זאת, במסגרת התוכנית הלאומית להקטנת התלות בנפט, המגובשת בימים אלה על ידי צוות מנכ"לים בין-משרדי.

לנדאו אמר כי אין להשלים עם מצב שבו חוקרים ישראלים נתמכים במימון זר כדי לפתח פתרונות חלופיים לנפט. לנדאו אמר כי "ביסוד החלטת הממשלה לפעול אסטרטגית למען הגמילה מנפט עומד השיקול הגיאו-פוליטי - אך זהו מקרה שבו ממילא מקודם תחום שנוכל לגזור בעתיד את הקופונים הכלכליים שלו".

"אין מדובר בהכרח בפתרון ארוך טווח, אלא בכזה שיכול להיות מיושם גם בטווח של 5-6 שנים. צריך להביא את חברות הנפט הגדולות להכרה בכך שלא ניתן עוד לסחוט אותנו".

במוצאי שבת ייצא לנדאו לוושינגטון לוועידת איפא"ק (השדולה הפרו-ישראלית בארה"ב), שבה יערוך סדרת פגישות בנושא הסרת התלות בנפט, במטרה לגייס את הכוח הפוליטי של הלובי היהודי לקידום הנושא.

לדברי השר, מכירת הדלק לתחבורה היא שמממנת את פעילות הטרור בעולם, מזינה את האסלאם הרדיקלי ומממנת את שאיפות ההתפשטות של משטרים קיצוניים. "הפחתת התלות בנפט היא הדרך היחידה לנצח את הטרור - מבלי לירות כדור אחד", הוסיף.

בתחילת פברואר אישרה הממשלה הקמת צוות מנכ"לים לגיבוש תוכנית לאומית בעניין, שבראשו יעמוד ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה פרופ' יוג'ין קנדל.

הצוות, שיגיש את מסקנותיו לממשלה עד יוני, הונחה לבחון תעדוף למחקר ולפיתוח אקדמי ותעשייתי, ריכוז משאבים ממשלתיים למאמץ לאומי ומינופם להשקעה בפיתוח תחליפי נפט, בין היתר על ידי שיתוף פעולה עם ממשלות זרות, גורמים מהשוק הפרטי ותורמים.

צוות המנכ"לים יעבוד בשיתוף פעולה עם ועדה מדעית של פרופסורים מאוניברסיטאות ומכללות ברחבי ישראל, שהוקמה למטרה זו על ידי נשיא האקדמיה הלאומית למדעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully