וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעו בניווט והותקפו ע"י המון זועם בחברון

יהושע בריינר

18.3.2010 / 20:01

קבוצת חיילים מגדוד שמשון נכנסה בטעות לשכונה פלסטינית בחברון במהלך אימון ריצה והותקפו בידי עשרות פלסטינים. שלושה מהחיילים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי. מרבית החיילים לא נשאו עליהם נשק אישי. בצה"ל פתחו בחקירת האירוע

שלושה חיילי צה"ל מגדוד שמשון של חטיבת כפיר נפצעו אמש (רביעי) באורח קל לאחר שנכנסו בטעות לשכונה פלסטינית בחברון. השלושה הותקפו על ידי כמה עשרות צעירים פלסטינים לאחר שנכנסו לשכונת אבו סנינה שבשליטת הרשות הפלסטינית במהלך אימון ריצה.

בשעות הערב אתמול יצאה קבוצה של חיילי גדוד שמשון מחטיבת כפיר לאימון ריצה לשיפור הכושר הגופני בחברון, שם הם משרתים. במהלך הריצה טעו ככל הנראה מדריכי הכיתות שהובילו את החיילים בניווט ומצאו עצמם בלב שכונת אבו סנינה. מספר פלסטינים שגרים בשכונה זיהו את החיילים והחלו לתקוף אותם וליידות לעברם אבנים. כתוצאה מהתקיפה נפצעו שלושה מהחיילים, ביניהם גם מפקד הכיתה.

החיילים הפצועים קיבלו טיפול רפואי ראשוני במקום ולאחר שהצליחו לצאת מהשכונה, הם פונו לבית החולים הדסה עין כרם להמשך טיפול. מפקד הכיתה אף נזקק לאשפוז והוא עדיין נמצא בבית החולים. לדברי גורמים למרבית החיילים לא החזיקו עימם נשק אישי, ובצה"ל בודקים כעת האם בוצעו כל הנהלים של יציאה לאימון הריצה.

בעקבות המקרה פתחו בחטיבת יהודה בתחקור האירוע ולדברי גורמים צבאיים במידה שיתברר כי מפקדי הכיתות אחראים לטעות בניווט הם יטופלו בהליכים המתאימים. מדובר צה"ל נמסר כי נסיבות האירוע נבדקות.

היישוב היהודי בחברון מסר בתגובה לתקרית כי "האירוע החמור מצביע על הרצחנות הערבית מחד ועל כבילת הידיים הצה"לית מאידך. העובדה שהחיילים לא ירו כשנקלעו למצוקה היא פועל יוצא של האיסור שהוטל עליהם בכל השבועות האחרונים לפעול כראוי מול המתפרעים הערבים". היישוב היהודי בחברון הוסיף עוד כי "האירוע המזעזע הזה צריך לשמש פעמון אזהרה לשר הביטחון, שבעודו משבח ומטפח את כוחות הביטחון הפלסטינים הגיעה המערכת שתחת פיקודו לכשל הרתעתי שכזה".


לפניות לכתבנו הצבאי יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully