וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכסוך מסתיים: דיסקונט ייפרד מהבינלאומי

אתי אפללו

18.3.2010 / 19:00

הסכם היסטורי בענף הבנקאות: בנק דיסקונט ימכור את אחזקותיו בבינלאומי בהיקף של 26%. המרוויח הגדול: בעל השליטה בבינלאומי, צדיק בינו

ההסכם בין דיסקונט לבינלאומי צפוי להיחתם היום. הצדדים מכונסים בשעה זו ובודקים את הנוסח הסופי. בשעות הקרובות יפורסם דיווח מיידי. מדובר בהסכם היסטורי, לפי ימכור בנק דיסקונט את אחזקותיו בבינלאומי (26%).

ככל הידוע, מתווה העסקה הוא כזה: הבינלאומי יחלק דיבידנד בהיקף מוערך שבין 800 מיליון שקל למיליארד שקל. הדיבידנד יחולק בגין רווחי השנים שעברו ויוכר לצורכי מס לדיסקונט. ההערכות הן שאם יהיה הסכם, המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, יאשר את חלוקת הדיבידנד על אף שלבנקים אסור לחלק דיווידנד עד סוף 2010.

בנוסף, בנק דיסקונט יסכים לאיחוד מניות הבינלאומי וימכור 6% מאחזקותיו, דבר שיאפשר את כניסת הבנק למדד ת"א 25 (מעו"ף). לאחר מכן, יבצע דיסקונט ירידה הדרגתית באחזקות עד ל-11% לאורך כמה שנים. עד שדיסקונט לא יירד לפחות מ-11%, הוא יוכל להחזיק דירקטורים בבינלאומי ולהציג את האחזקה בבינלאומי כאחזקת אקוויטי.

אחד המרוויחים הגדולים מהעניין הוא בעל השליטה בבינלאומי, צדיק בינו. באפריל 2003 רכש 51.89% מחברת האחזקות של הבינלאומי, פיבי. אז החזיקה פיבי ב-48.3% מהבינלאומי, וכן את השליטה בו. בעבור האחזקות בפיבי שילם בינו 90 מיליון דולר, שהיו שווים אז 401 מיליון שקל. אז נסחר הבנק במכפיל הון של 0.5. למעשה, בשרשור שילם בינו 401 מיליון שקל בעבור 25% מהבינלאומי ובעבור השליטה בו.

כיום שווי השוק של 25% מהבינלאומי הוא 1.65 מיליארד שקל. ההערכות הן שאיחוד ההון וכניסתו של הבינלאומי לת"א 100 יציפו ערך לבינו. כיום מחזיק בינו ב-79% מפיבי, כשפיבי הגדילה את אחזקתה בבינלאומי ל-54.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully