וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "אי אפשר לראות בישראל פרטנר לשלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.3.2010 / 17:00

בפגישה עם עמיתו האיטלקי גורג'יו נפוליטנו טען נשיא סוריה כי ישראל אינה פרטנר לשלום כל עוד היא בונה בהתנחלויות ומייהדת את ירושלים. "על האיחוד האירופי ללחוץ על ישראל"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

נשיא סוריה בשאר אסד נועד היום (חמישי) עם עמיתו האיטלקי ג'ורג'יו נפוליטנו ודן עימו במתרחש במזרח התיכון וכן ביחסים בין שתי המדינות. במסיבת עיתונאים בסוף הפגישה אמר אסד כי "אי אפשר לכונן שלום משום שאין פרטנר ישראלי לשלום. אי אפשר לראות בממשלת ישראל הנוכחית פרטנר לשלום כל עוד היא ממשיכה לבנות בהתנחלויות ולייהד את ירושלים". אסד קרא עוד ללחוץ על ישראל להסיר את הכיבוש מעל האדמות שנכבשו ב-67' ולסלק את ההתנחלויות "המהוות מכשול לשלום".

"קראתי לאיטליה ולאיחוד האירופי להגביר את המאמצים להסרת המצור מעל העם הפלסטיני", אמר אסד. "על אירופה ללחוץ על ישראל לסיים את כיבוש השטחים הערבים עליהם היא שולטת מאז 1967 ולהסיר את ההתנחלויות. שני גורמים אלה מהווים מכשול אמיתי בדרך לשלום ומובילים את האזור לקראת מתח נוסף ומלחמות.

בתוך כך נפגש בכיר בממשל האמריקאי פרדריק הוף בדמשק עם בכירים סורים ודן עימם בדרכים להשגת שלום באזור. יחד עם הוף הגיעו לדמשק מספר דיפלומטים מומחים לאזור. בחודש שעבר מינתה ארה"ב את רוברט פורד לתפקיד שגרירה בדמשק, חמש שנים לאחר שהחזירה את השגריר הקודם מסוריה. המינוי עדיין תלוי אישור של הסנאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully