וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אברכים קיבלו הבטחת הכנסה במרמה"

ליאור דטל

18.3.2010 / 15:55

בדיקה יזומה של משרד החינוך בקרב 190 אברכים, העלתה כי יותר משליש מהם קיבלו הבטחת הכנסה, למרות שלא עמדו בתנאים הנחוצים לקבלתה

בדיקה יזומה של משרד החינוך בקרב 190 אברכים, העלתה כי יותר משליש מהם קיבלו הבטחת הכנסה, למרות שלא עמדו בתנאים הנחוצים לקבלתה. הסכום שהועבר להם ב-2009 מוערך ב-825 אלף שקל.

מאז 2003, אחראי משרד החינוך על חלוקת גמלה חודשית לאברכים - בחורי ישיבות צעירים ובעלי משפחות - מעוטי יכולת, זאת על מנת לאפשר להם לקיים אורח חיים של "תורתו אומנותו". משרד החינוך כמו כן תומך בישיבות עצמם. נכון ל-2010, מקבלים כ-11,200 תלמידי ישיבות כאלה מלגה חודשית בסך 1,040 שקל - כ-12.5 אלף שקל בשנה, וכ-140 מיליון שקל לשנה עבור כל האברכים.

משרד החינוך בודק מדי שנה באמצעות חברת חקירות מדגם של אברכים, כדי לגלות האם הם אכן עומדים בקריטריונים לקבלת המלגה. בשנים קודמות, נשללו מלגות מעשרות אברכים שלא עמדו בקריטריונים.

בבדיקה שנערכה ב-2009, נמצא ש-66 אברכים מתוך 190 שנבדקו, לא היו זכאים להבטחת ההכנסה, ובעצם שיקרו למשרד החינוך על זכאותם. על פי הקרטריונים שהפיץ המשרד, על האברך לעמוד בתנאים מסוימים ובהם: להיות בעל משפחה ואב ל-3 ילדים לפחות, ללמוד בכולל הנתמך על ידי המשרד במשך יום שלם או שני חצאי יום, לא להחזיק בנכסים נוספים מלבד דירת מגורים, ולא לקבל דמי אבטלה או הבטחת הכנסה מביטוח לאומי.

ממשרד החינוך נמסר כי כאשר נמצא בחקירה כי אברך דיווח דיווחים כוזבים זכאותו למלגה מופסקת מידית ו"תיק" האברך עובר לוועדה להבטחת הכנסה להחלטה בדבר התקופה שבגינה הוא צריך להשיב את הכספים שקיבל שלא כדין. במידה שאברך לא משיב את הכספים שקיבל שלא כדין, הוא מושעה מהמערכת עד להגשת תביעת השבה נגדו.

הרב שלמה ברילנט, מנכ"ל איגוד מנהלי הישיבות אמר בתגובה "אנחנו מגנים כל אחד שעושה מעשה רמייה, והוא חייב להחזיר את הכסף על פי דין ועל פי ההלכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully