וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מין החי

עובד אלחליבי

19.3.2010 / 15:33

זה הגיוני שכאשר אדם מתעלל בבעלי חיים יקבל עונש קל בהרבה מאשר כל אדם אחר שהיה אלים כלפי בני אדם? האם חיות לא חוות כאב?

"ספישיזם" הוא המושג המרכזי ביותר בפילוסופיה של זכויות בעלי החיים. מה זה ספישיזם? אני אסביר. איך היינו מגיבים אם היינו רואים שומר בקניון מרביץ ללא רחמים לילד בן 7? היינו מנסים להגן על הילד, היינו מאשימים את השומר שהוא מסוכן לציבור, וכמובן, שצריך לשלוח אותו לכלא.

ואם היינו רואים חבורת ילדים, שזורקים בלוקים על ראשו של ילד אחר, עד שראשו מלא דם? היינו מזדעזעים, ובצדק. היינו כועסים, מכיוון שיחסי הכוחות הם לטובת החזק, ואיך הוא לעזאזל מעז להשתמש באלימות נגד החלש?

תן לחיות לחיות

טבריה, נובמבר 2009: נערים שברו בלוקים על ראשו של חתול ורצחו אותו. דצמבר 2009: תושב חיפה הרג עשרות חתולים והכניסם למקרר. נתניה: נער הרג חתול לעיני חבריו וצילם.

01/03/2010:בבדיקה שגרתית של שוטרי סיור בפתח תקווה, נתגלה כלב בתא המטען. 03/03/2010: תיעוד מצמרר של מאבטח בועט בחתול תוך כדי דרבון כלבו להתקפה. 04/03/2010: השכן התעצבן וירה בכלבים.

אוסף האירועים האלה התרחשו בישראל בחודשים האחרונים. מי שחושב שהעונש שמגיע לאלימות כלפי ילדים צריך להיות גדול יותר מהעונש שמגיע לאלימות כלפי בעלי חיים, טועה בגדול, והוא כנראה "ספישיסט".

אדם שהוא סדיסט כלפי בעלי חיים לא הופך להיות יפה נפש ועדין, כשזה מגיע לבני אדם. אדם ששונא בעלי חיים הוא אדם שיש בתוכו שנאה. אמא שלי תמיד נהגה לומר לי: "תבחר את בן הזוג שלך לפי הדרך שהוא מתייחם לבעלי חיים".

גזע עליון

מכיוון שאנו רואים בבעלי החיים גזע (species, ומכאן "ספישיזם") נחות מבני האדם, אנחנו טועים בשיפוט המוסרי והערכי שלנו. אפילו בית המשפט מגיב בהתאם. במידה ואדם מבצע פעולה אלימה בבעל חיים, והוא מבצע את אותה הפעולה כנגד אדם, העונש שהוא יקבל על האלימות כלפי האדם יהיה חמור הרבה יותר. וזאת הטעות המוסרית שלנו: כיוון שאדם אלים כלפי בעלי חיים מסוכן בדיוק באותה המידה גם לבני אדם, צריך לשפוט אלימות כלפי בעלי חיים בדיוק כפי שהיינו שופטים אילו האלימות היתה מופנית כלפי ילד בן 7, שאין לו יכולת להגן על עצמו מפני האדם האלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

צריך לתקן חוקים שיגנו על בעלי החיים. ענישה, קנסות כבדים או שילוב בשיעורים חינוכיים, שינסו לתקן את הנכות הרגשית. ועוד מסר אחד, כמובן שמן הראוי לא להתייחס לאלימות כלפי בעלי חיים, כאילו היא חמורה יותר מאלימות כלפי בני אדם. להזכירכם, היטלר היה צמחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully