וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע זכתה במכרז על רציופארם

יורם גביזון

18.3.2010 / 11:05

החברה זכתה במכרז על רכישת רציופארם הגרמנית ותשלם עבורה 3.625 מיליארד אירו. הזכייה תבסס את מעמדה כחברה הגנרית הגדולה באירופה

חברת טבע זכתה במכרז על רכישת רציופארם הגרמנית. שווי החברה הגרמנית הינו 3.625 מיליארד יורו - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

שלוש חברות התמודדו על רכישתה של רציופארם: טבע, פייזר ואקטוויס האיסלנדית. זכייה של טבע תבסס את מעמדה כחברה הגנרית הגדולה באירופה.

רציופארם היא החברה הגנרית השנייה בגודלה בגרמניה. החברה הציגה רווח תפעולי תזרימי (Ebitda) של 307 מיליון יורו ב-2009 ומחזור המכירות שלה בשנה החולפת נותר ללא שינוי ברמה של 1.6 מיליארד יורו. רכישתה היא העסקה הגדולה ביותר בשוק הגנרי העולמי מאז השלימה טבע את רכישת חברת באר הגרמנית תמורת 7.4 מיליארד דולר בדצמבר 2008.

מניותיה של חברת סטדה, אחת משלושת החברות הגנריות הגדולות בגרמניה, עולות בכ-2.5% בבורסה בגרמניה, על רקע הערכות שהיא עשויה להיות יעד לרכישה עבור המפסיד במכרז.

המכרז לרכישת רציופארם נוהל על ידי קומרצבנק ובנק RBS הסקוטי שהם נושיה הגדולים של חברת VEM שבבעלות משפחת מרקל. רציופארם הועמדה למכירה על ידי משפחת מרקל כדי לפרוע חלק מחוב של 5 מיליארד יורו שצברה בהימור כושל על ירידה במניותיה של פולקסווגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully