וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים יוצאים נגד "אינתיפאדת אובמה"

יהושע בריינר

18.3.2010 / 5:23

ראשי ועד ההתיישבות יקיימו מספר צעדות מחאה במקביל במחאה על שהם מכנים "אינתיפאדת אובמה". לטענתם, מדיניות נשיא ארה"ב היא הגורם המרכזי לאירועים האלימים בירושלים

האם המתנחלים משיבים מלחמה? ראשי ועדי ההתיישבות ביהודה ושומרון מתכננים להפגין בצמתים מרכזיים במוצאי שבת הקרובה נגד מה שהם מכנים "אינתיפאדת אובמה". המתנחלים מוחים על מספר האירועים האלימים נגדם בימים האחרונים בעידוד חמאס.

האירועים האלימים התרחשו במסגרת קריאת חמאס לתושבי הגדה המערבית לצאת למלחמה נגד ישראל על רקע מה שהוגדר כהשתלטות יהודית על הר הבית. האירועים כללו מקרים רבים של ידויי אבנים אל עבר רכבים ישראלים. בין היתר, זועמים המתנחלים על פציעתה באורח קל של תושבת ההתנחלות תקוע אתמול כתוצאה מיידוי אבנים אל עבר רכבה.

על פי התכנון, במוצאי השבת יתקיימו המתנחלים מספר הפגנות במקביל בצמתים מרכזיים תחת הכותרת "עוצרים את אינתיפאדת אובמה". המתנחלים רואים במדיניות נשיא ארה"ב כגורם המרכזי לאירועים האחרונים. "הערבים מרימים ראש בגלל גיבוי אובמה", אמרו ראשי המתנחלים. "ההתפרעויות וזריקות האבנים בימים האחרונים הם בכדי להפסיק את הבנייה וההתפתחות היהודית בארץ ישראל ובירושלים". במסגרת המחאה, יפגינו תושבי השומרון בצומת חווארה הסמוכה לשכם, בבנימין תתקיים הפגנת מחאה בצומת טלמונים והפגנה דומה תתקיים בצומת גוש עציון.

על רקע ההודעה על קיום ההפגנות, רמזו פעילי ימין כי בכוונתם לבצע פעילות של "תג מחיר" בעקבות האירועים האחרונים. מושג הזוכה גם לכינוי "ערבות הדדית". יש לציין כי קיומן של ההפגנות במוצאי שבת היא איחוד ראשוני של מספר וועדי התיישבות ביהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully