וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים נזפה בבכיר בשגרירות הישראלית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.3.2010 / 20:41

משרד החוץ המצרי זימן לשיחת נזיפה את ממלא מקום השגריר הישראלי, ישראל טיקוצ'ינסקי, בעקבות ”הצעדים הפרובוקטיביים” שנקטה ישראל בירושלים. משרד החוץ: "היתה שיחה קונסטרוקטיבית"

משרד החוץ המצרי זימן היום (רביעי) לשיחת נזיפה את ממלא מקום השגריר הישראלי בקהיר ישראל טיקוצ'ינסקי ומחה בפניו על "הצעדים הפרובוקטיביים" שנקטה ישראל בירושלים. השגריר במצרים יצחק לבנון שוהה בימים אלו בישראל.

דובר משרד החוץ המצרי חוסאם זכי הודיע כי משרדו "העביר מסר ברור לישראל המבהיר כי על ישראל לחדול באופן מיידי מצעדיה הפרובוקטיביים והבלתי-חוקיים המזינים את הסכסוך". הוא הוסיף כי מצרים "בוחנת בדאגה רבה את ההשלכות של ההתנהגות הישראלית, שכן כל פגיעה במסגד אל-אקצא עשויה להוביל לפיצוץ".

זכי אמר עוד כי משרד החוץ המצרי "עוקב מקרוב ובהתעניינות רבה אחר המתרחש בירושלים, ובעיקר בסביבת העיר העתיקה ומתחם הר הבית". זכי הוסיף כי "מצרים מרגישה כי לאור הפרובוקציות שמעוררים קיצוניים בישראל, ובעיקר הפטפוטים על הנחת אבן פינה לבית המקדש בירושלים, המצב נהיה מסוכן".

הוא סיפר עוד כי שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט העביר מסרים דחופים בנושא זה לחברי הקוורטט, בהם הבהיר כי מצרים דוחה את הצעדים הישראלים בירושלים, שכן הם "מאיימים", לדבריו, "על יציבות האזור". אבו אל-רייט דרש מחברי הקוורטט לנקוט עמדה בנושא בפגישתם הצפויה במוסקבה ולהתערב מיידית בנעשה.

לפני שבוע גינתה מצרים את ההחלטה הישראלית לאשר בניית 1,600 יחידות דיור חדשות בשכונת רמת שלמה בצפון ירושלים. זכי אמר כי הצעד הישראלי מהווה "סכנה אמיתית למאמצים להשיג שלום". הוא הוסיף כי ישראל מסרבת למלא אחר החוק הבינלאומי ולהיענות למאמצי התיווך האמריקאים ובכך היא מכשילה את הדרך לשלום. בנוסף דווח כי שר החוץ אחמד אבו אל-רייט שוחח עם בכירים אמריקאים והבהיר להם כי ארצו מגנה בתוקף את הצעד.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "משרד החוץ המצרי הזמין את ישראל טיקוצ'ינסקי, הממונה הזמני בשגרירות לשיחה במשרד החוץ כדי להעלות את הדאגה שלהם מהמצב בשטח ולהציע פתרונות אפשריים. היתה שיחה טובה מאוד שהתקיימה באווירה חיובית וקונסטרוקטיבית".

  • עוד באותו נושא:
  • חוסאם זכי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully