וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקה עם טעם: אסם רוכשת את טבעול

יורם גביזון

17.3.2010 / 20:15

החברה תרכוש 42% מטבעול לפי שווי חברה של 1.1 מיליארד שקל. הקיבוץ יקבל 462 מיליון שקל עבור יתרת מניותיו בחברה וטבעול תהפוך לחברה בבעלות מלאה של אסם

חברת אסם תקדים את מימושה של אופציה לרכוש 42% ממניותיה של חברת טבעול מידי קיבוץ לוחמי הגטאות, על פי שווי חברה של 1.1 מיליארד שקל. כלומר, הקיבוץ יקבל 462 מיליון שקל עבור יתרת מניותיו בחברה. בעקבות מימוש האופציה תהפוך טבעול לחברה בת בבעלותה המלאה של אסם.

מועד המימוש המקורי של האופציה היה ב-2013, אולם אסם פנתה לקיבוץ בבקשה להקדים את מימושה ל-2010. אסיפת חברי הקיבוץ אישרה את ההצעה בשבוע שעבר. אסם, שמנוהלת על ידי גזי קפלן - חבר הקיבוץ - מסרה בתגובה כי החלטתה של אסיפת חברי הקיבוץ טרם התקבלה.

מימוש האופציה נעשה על פי הסכם מספטמבר 2005. העסקה האחרונה בין אסם לבין לוחמי הגטאות התבצעה במארס 2006, כאשר אסם רכשה 7% ממניותיה של טבעול תמורת 71 מיליון שקל והגדילה בכך את החזקותיה בטבעול ל 58%.

טבעול עוסקת בייצור של תחליפי בשר וארוחות מוכנות. החברה מחזיקה מפעלים בקיבוץ לוחמי הגטאות, בעיר טפליצה שבצ'כיה ובארה"ב. טבעול גם מחזיקה בבעלות המלאה בחברת סלטי צבר, שהיא החברה הדומיננטית בשוק הסלטים בישראל.

החברה הרחיבה את נוכחותה לארה"ב ב-2008 כאשר רכשה את חברת Tribe שמייצרת סלטים מצוננים תמורת 57 מיליון דולר באוגוסט 2008. שלושה חודשים מאוחר יותר רכשה טבעול את חברת פודטק שמייצרת תחליפי בשר קפואים ומצוננים תמורת 20 מיליון דולר. טבעול השלימה באפריל 2007 הקמת מפעל חדש בצ'כיה בהשקעה של 50 מיליון דולר.

מחזור המכירות של קבוצת טבעול מגיע, על פי הערכות בענף המזון, ל-200 מיליון דולר בעקבות הרכישות בארה"ב וההשקעה בצ'כיה. רכישת טבעול נעשית בהתאם לאסטרטגיה העסקית של אסם, שרוכשת בהדרגה את הבעלות המלאה בחברות כדי לאפשר לבצע את מיזוגן המלא לתוך קבוצת אסם. בכך עשויה החברה לחסוך עד עשרות מיליוני שקלים לשנה על ידי איחוד מפעלים, חיסכון בהוצאות מטה ושרותים, ורכש משותף. טבעול סיימה את 2008 ברווח לפני מס של 54 מיליון שקל וברווח נקי של 39 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully