וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: חופשת הלידה תוארך לחצי שנה

פנחס וולף

17.3.2010 / 19:54

הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של ציפי חוטובלי ודליה איציק להאריך את חופשת הלידה לחצי שנה, מתוכם 12 שבועות כחופשה ללא תשלום. איציק: "תחילתה של מהפכה"

עכשיו זה סופי: נשים יוכלו לצאת לחצי שנת חופשת לידה, מתוכם כ-12 שבועות מתוכה כחופשה ללא תשלום, וזאת מבלי לחשוש כי יאבדו את מקום עבודתן - כך אישרה הערב מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית.

על פי החוק, שיזמו חברות הכנסת ציפי חוטובלי (ליכוד) ודליה איציק (קדימה), עובדת שעבדה פחות משנה לפני הלידה תהיה זכאית ל-14 שבועות חופשת לידה בתשלום ולחופשה ללא תשלום שאורכה יהיה רבע מהתקופה בה עבדה לפני הלידה. בתקופה זו יישמר מקום עבודתה של העובדת והיא תזכה להגנה מלאה מהחוק כך שלא ניתן יהיה להעבידה במהלך תקופה זו ולא לפטרה במהלכה או מיד לאחריה.

בנוסף, העובדת תזכה לזכויות הפנסיה המגיעות לה בגין התקופה לאחר שהשלימה שנה נוספת במקום עבודתה מרגע חזרתה מהחופשה הכוללת.

ח"כ חוטובלי הגדירה את החוק לאחר אישורו במליאה כ"צעד משמעותי בהכרה בזכותה של אם להיות עם ילדה בתקופה המשמעותית לחיזוק הקשר בינה לבין תינוקה". לדבריה, החוק יאפשר לנשים רבות ליהנות מחופשת לידה של חצי שנה ללא חשש מפיטורין ובכך לממש את האימהות שלהן ולא להימצא במרדף החזרה לעבודה. "המאבק להארכת חופשת הלידה הוא מהמאבקים החשובים ביותר למיתון המתח בין הקריירה לבין המשפחה", דברי חוטובלי.

ח"כ איציק אמרה כי "מדובר בראשיתה של מהפכה וקירוב ישראל למצב הקיים במדינות מערביות מתוקנות, בהן נהוגה חופשת לידה ארוכה הרבה יותר מזו הנהוגה בישראל. מעתה ואילך, הנורמה תהיה חופשת לידה של חצי שנה וקיצורה יהיה יוצא הדופן ולא להיפך, כפי שהיה עד עתה. הארכת חופשת הלידה הינה צעד חשוב, בהכרה של מדינת ישראל בזכויות הנשים העובדות ובמעמדן מול המעסיק, גם אם ברור שיש לנו עוד כברת דרך ללכת ותחילתה בהפיכתה של כל חופשת הלידה לחופשה בשכר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully