וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: הבנקים הגדולים מואשמים בהונאה

סוכנויות הידיעות

17.3.2010 / 18:53

הבנקים הבינלאומיים הגדולים דויטשה בנק, UBS ו-JP מורגן מואשמים שהונו את עיריית מילאנו. חקירות הונאות דומות באיטליה גרמו להפסדים בסך 3.4 מיליארד דולר

כתבי אישום באיטליה נגד דויטשה בנק, ג'י.פי מורגן ו-UBS בגין הונאת עיריית מילאנו בהשקעות בנגזרים, על רקע שורה של חקירות שנפתחו באיטליה נגד בנקים זרים שהסדירו השקעות בנגזרים עבור רשויות מקומיות וסוכנויות ממשלתיות, ואשר הסבו להן לפי ההערכות התביעה הפסדים של עד 2.5 מיליארד יורו (3.4 מיליארד דולר).

כתבי אישום בגין הונאת עיריית מילאנו בהשקעות בשוק הנגזרים הוגשו נגד בנק ג'י.פי מורגן צ'ייס האמריקאי, בנק UBS השווייצי והבנקים הגרמנים דויטשה בנק ו-היפו ריל איסטייס. המשפט של ארבעת הבנקים, אשר כולל אישומים אישיים נגד 11 בנקאים וכן נגד שני עובדים לשעבר של עיריית מילאנו, ייפתח ב-6 במאי, מסר היום משרד התובע הכללי של מילאנו.

עירית מילאנו הפסידה קרוב ל-300 מיליון יורו (412 מיליון דולר) מהשקעות בנגזרים שביצעה באמצעות ארבעת הבנקים, ואשר נועדו לסייע לעיריה לדחות תשלומי ריבית על אג"ח בסך 1.7 מיליארד יורו (2.3 מיליארד דולר) שמכרה בשנת 2005. לפי האישומים, ארבעת הבנקים הטעו את עיריית מילאנו לגבי היתרונות הכלכליים הטמונים בעסקה, והסתירו מהם את העמלות שגבו במסגרתה בהיקף של יותר מ-100 מיליון יורו.

בחודש אפריל 2009 החרים התובע הכללי של מילאנו נכסים בסך 476 מיליון יורו (655 מיליון דולר) של ארבעת בנקים הקשורים לפרשה.

משרדי תובעים כלליים ברחבי איטליה פתחו בחקירות נגד בנקים שהסדירו השקעות בנגזרים עבור רשויות מקומיות וסוכנויות ממשלתיות, ואשר גרמו לפי ההערכות להפסדים של עד 2.5 מיליארד יורו. חקירה אחרת באיטליה, במחוז אפוליה, נפתחה נגד בנק אוף אמריקה ונגד הבנק הבלגי-צרפתי דקסיה - החברה האם של דקסיה ישראל (לשעבר בנק אוצר השלטון המקומי) - בחשד כי הטעו את שלטונות המחוז לגבי היקף העמלות על השקעות שביצעו עבורם בשוק הנגזרים, ולא סיפקו להם מידע מלא לגבי מהות ההשקעה.

החקירה באפוליה מתמקדת בהפסדים שספגו שלטונות המחוז בגין השקעה בנגזרים הקשורים להנפקת אג"ח מוניציפליות בסך 870 מיליון יורו שמכר המחוז בשנים 2003 ו-2004. לדברי התובע הכללי של העיר בארי, הבנקים הטעו את שלטונות המחוז לגבי היתרונות הכלכליים הטמונים בעסקה, והסתירו מהם את העמלות שגבו במסגרתה. יתר על כן, נציגי מחוז אפוליה כלל לא דיברו אנגלית, והחוזים עם הבנקים לא תורגמו לאיטלקית.

במחוז נוסף באיטליה, נפתחה חקירה דומה נגד בנק נומורה היפני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully