וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הדרישה לגבי י-ם בלתי סבירה"

פנחס וולף

17.3.2010 / 18:29

שר החוץ נועד עם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון. בתום הפגישה אמר ליברמן כי הקהילה הבינ"ל ניצלה את הבנייה במזרח י-ם כדי "להתנפל על ישראל". הוא הוסיף כי ישראל מוכנה לפתוח מיד במו"מ ישיר

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: עידן גוראל)

שר החוץ אביגדור ליברמן נועד היום (רביעי) עם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון במשרד החוץ בירושלים. בתום הפגישה התייחס ליברמן למשבר ביחסים עם ארה"ב והאשים את הקהילה הבינלאומית בהצתת המריבה. "הדרישה לאסור על הבנייה היהודית בירושלים באה במידה רבה מהקהילה הבינלאומית כהזדמנות להתנפל על ישראל, להפעיל לחץ עליה ולדרוש ממנה דברים בלתי סבירים", אמר ליברמן.

הוא הוסיף כי הדרישה לאסור על בנייה יהודית במזרח העיר איננה סבירה. "שאלתי את כל המנהיגים איתם דיברתי בימים האחרונים מה היה קורה אם היינו אוסרים על ערביי מזרח העיר לקנות דירות או לבנות במערב העיר", סיפר שר החוץ, "הם השיבו שאם אכן יהיה כך מיד יגידו שאתם מדינת אפרטהייד". ליברמן אמר שמדובר ב"סימטריה שאיננה מקובלת עליו", וכי "ירושלים היא בירת ישראל וחייבת להיות נגישה לכולם".

לגבי התהליך המדיני עם הפלסטינים אמר ליברמן כי ישראל מוכנה לפתוח בשיחות ישירות עם הפלסטינים מיד. "אני רוצה להדגיש שבישראל כולם רוצים שלום", אמר, "הדיון הוא רק על הדרך הטובה ביותר להגיע לכך. הממשלה הזו מדברת מהיום הראשון עכל שיחות ישירות, אני לא מכיר דרך טובה יותר מזו".

בנושא האיום האירני אמר ליברמן כי אסור להשלים עם מדיניות משיכת הזמן של אירן. "זהו זמן קריטי", אמר, "זה הזמן להחלטות קשות – זה הזמן לצ'רצ'יל ולא לצ'מברליין". שרת החוץ של האיחוד האירופי אמרה בנושא זה כי "הדרך הטובה ביותר לפתור את בעיית הגרעין האירני היא בדיאלוג. אנחנו הבהרנו כבר שאנחנו נגד תכנית נשק גרעיני".

היא הוסיפה כי הגיעה לישראל לשרת שתי מטרות – להדגיש את מחויבות האיחוד האירופי לתהליך השלום במזרח התיכון ולסייע בהנעת שיחות הקרבה בין ישראל לפלסטינים וכן "לתמוך ביחסים הבילטראליים בין האיחוד לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully