וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט רע: בלוקבאסטר בדרך לפשיטת רגל

17.3.2010 / 17:35

ענקית השכרות הוידאו והדי.וי.די דיווחה לרשות ניירות ערך בארה"ב כי תפשוט את הרגל אם לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות - זאת בשל ההפסדים הכבדים שספגה בשנים האחרונות

בלוקבאסטר העולמית, ענקית השכרות הסרטים, דיווחה בהודעה לרשות ניירות ערך בארה"ב כי קרוב לוודאי תפשוט את הרגל אם לא תוכל להתמודד עם חובותיה. בדו"ח ציינה בלוקבאסטר את ההפסדים שלה לשנת 2009, אותם פירסמה בחודש שעבר.

בגלל ההפסד ו"העלייה בתחרותיות בשל תנאי השוק, לחברה ספקות בנוגע ליכולתה לעמוד בהתחייבויותיה". בלוקבאסטר מתקשה לעמוד בחובותיה לאולפני הסרטים אשר סיפקו לה dvd להשכרה, ולכן לא תוכל להמשיך להבטיח את אספקת ה-dvd, דבר אשר מעמיד בספק את יכולתה להמשיך בעסקיה, לפי החברה.

בדיווח השנתי לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) הודיעה החברה כי היא נמצאת במגעים עם האולפנים לנסות ולהשתמש בחנויותיה בקנדה כעירבון, מכיוון שלא הצליחה להשיג מימון מהבנקים.

אם החברה לא תוכל לרכוש סרטים חדשים להשכרה עלול הדבר להביא לכך שהחברה תבקש את הגנת בית המשפט מפני נושיה. בנוסף החברה דיווחה כי היא שוקלת לגייס כספים על ידי הלוואות ושימוש בחטיבה הקנדית כעירבון.

בלוקבאסטר דיווחה אתמול כי הפסדיה ברבעון הרביעי של 2009 התרחבו ל-434.9 מיליון דולר (2.24 דולר למניה), לעומת הפסד של 359.8 מיליון דולר (1.89 דולר למניה) ב-2008. כמו כן, ירדו הכנסותיה של החברה ב-18%, ל-1.08 מיליארד דולר.

בפברואר הודיעה החברה כי תסגור לפחות 500 מחנויותיה בארה"ב, בניסיון לצמצם את חובותיה הקרובים למיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • בלוקבסטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully