וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד החדש של רשויות המס: שוק הכרמל

עומר רבין

17.3.2010 / 16:26

חוקרי רשות המסים פשטו על הדוכנים בשוק הכרמל וגילו כי 92.3% מהרוכלים לא רשמו תקבולים והעלימו הכנסות, שלא כחוק. סה"כ נגבו במסגרת המבצע יותר מ-3 מיליון שקלים

קובי פרץ לא לבד: אחרי שאתמול החרימו ברשות המסים את כלי הרכב של הזמר הידוע וגבו ממנו סכומי כסף ענקיים – התפנו היום חוקרי רשות המסים לסמן מטרה חדשה: הרוכלים בדוכני שוק הכרמל שבדרום תל אביב.

פקחי משרד השומה ת"א והיחידה הארצית לאכיפת הגבייה הגיעו השבוע לאזור שוק הכרמל ומדרחוב נחלת בנימין וביצעו בדיקות בכ-40 בתי עסק כשהם מפשפשים בספרים ובוחנים את התנהלות העסק בכל הקשור לרישום הכנסות ותשלום מס.

לא פחות מ-92.3% מבעלי הדוכנים שנבדקו בשוק הכרמל לא ניהלו כלל ספרים, כמתחייב בחוק, ועל כן נחשבים למעלימי מס. במהלך הביקורת הובאו 4 בעלי דוכני פירות וירקות לחקירה ברשויות המס לאור הממצאים. בנוסף, 12.5% מנהגי המוניות שבוקרו במסגרת המבצע לא רשמו תקבולים ו-42% מהאמנים במדרחוב בנחלת בנימין לא עמדו גם הם בתקנות המתחייבות – 2 מהם הובאו גם כן לחקירה.

חוקרי רשות המסים מספרים כי נתקלו בשלל תגובות כאשר שאלו את הרוכלים ובעלי הדוכנים לסיבות בגינן לא רשמו את הכנסותיהם. אחד מנהגי המכוניות, למשל, סיפר כי הוא בן יתום המטפל באימו החולה ולכן בחר שלא לנהל מעקב הכנסות, אחר טען כי הקופה בחנות מקולקלת (על אף שבדיקת הפקחים העלתה שהיא תקינה). בעלת דוכן תכשיטים בנחלת בנימין שבספר הקבלות שלה רשמה את ההכנסה האחרונה ב-1.2.10 סיפרה כי התכוונה לכתוב את כל ההכנסות במהלך היום – ואילו אחד מבעלי דוכני הפירות שנחקר טען כי "הוא לא מבין כלום" וכי הוא מדווח על הכל לרואה החשבון שלו בסוף השנה.

נוסף על הביקורות בשוק, איתרו בימים האחרונים פקחי רשות המסים חייבים נוספים באזור ת"א שלא הסדירו את חובם והחליטו למצות עימם את הדין. לאור הממצאים עוקלו 5 רכבי רכב של חייבים ובוצעו גם עיקולים בבתיהם. במקביל, זומנו לחקירה 10 רוכלים שסירבו להגיש דו"חות שנתיים למס הכנסה. רוכלים נוספים נחקרו על סירובם להעביר ניכויי מס. במהלך הפעילות הצליחו פקחי רשות המסים לגבות בסך הכל סכום מרשים של 3.1 מיליון שקלים מבעלי הדוכנים החייבים ועברייני המס בת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully