וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירלנד: הכנסייה התנצלה על פרשת הפדופיליה

טליה שחר

17.3.2010 / 20:29

ראש הכנסייה הקתולית באירלנד התנצל על חלקו בטיוח פרשת ההתעללות בילדים בידי כמרים. האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הודיע כי יתייחס לפרשה במכתב שישלח לכנסייה

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הכנסייה הקתולית באירלנד התנצל היום (רביעי) על חלקו בשערוריית ההתעללות המינית של כמרים בילדים, שזעזעה את הכנסייה במדינה. הקרדינל שון בריידי עומד בפני קריאות להתפטרותו, מכיוון שב-1975 הוא השתתף בישיבה בה התבקשו ילדים שעברו התעללות בידי אחד מהפדופילים הסדרתיים החמורים ביותר מדינה, הקרדינל ברנדן סמית', לנדור נדר שתיקה.

במהלך נאומו השנתי ביום הקדוש פטריק אמר בריידי כי בשבועות הקרובים הוא יהרהר במה שקרה וביקש ממאמיניו להתפלל עבורו. "אני רוצה לומר לכל מי שנפגע מכל כשל מצדי, שאני מתנצל בפניכם בכל לבי. אני גם מתנצל בפני כל מי שמרגיש שאכזבתי אותו. כשאני מסתכל לאחור, אני מתבייש שלא תמיד שמרתי על הערכים שאני מאמין בהם".

בתוך כך, ראש הכנסייה הקתולית האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הודיע היום כי יחתום ביום שישי על מכתב העוסק בפדופיליה בכנסייה באירלנד. בנאום בוותיקן הביע בנדיקטוס תקווה כי המכתב יעזור ל"חרטה, להחלמה ולחידוש".

תגובות חריפות

קורבנות התעללות מינית הגיבו בחריפות על דבריו של בריידי. אנדרו מאדן, שחשף את התביעה שלו נגד הכנסייה ב-1995, אמר כי דבריו של בריידי הם "שטויות". מאדן: "הרעיון של הרהור הוא שטויות – היו לו 35 שנים להרהר על מה שעשה. אם הכנסייה הקתולית באירלנד רוצה להיות מובלת על ידי אדם שמשקף נכונה את מצבה הנוכחי, אז אולי זה אך נכון והולם שהיא תובל בידי אדם שטייח מקרי התעללות מינית של ילדים בידי כומר". קורבנות אחרים הצטרפו לקריאה לברייד להתפטר.

הקרדינל בריידי אמר בעבר שהוא יתפטר מתפקידו רק אם האפיפיור בנדיקטוס ה-16 יבקש ממנו. אתמול שחררה הכנסייה באילנד פרטים נוספים על הסיבה שבגינה ביקש בריידי משני ילדים בני 10 ו-14 לחתום על הסכם סודיות. לדברי הכנסייה, הילדים נתבקשו לחתום על סודיות כדי להבטיח שתלונותיהם יהיו עמידות אם יערערו עליהן.

חקירת התלונות על התעללות מינית של הקרדינל סמית', הובילה לנפילת ממשלתו של ראש הממשלה אלברט ריינולדס ב-1994. על פי החשד, סמית' התעלל במאות ילדים באירלנד, צפון אירלנד, סקוטלנד וארצות הברית במשך 40 שנה. הוא נאסר בשנות ה-90 ומת בכלא.

בנובמבר פורסם דו"ח חקירה על הפדופיליה בכנסייה הקתולית באירלנד שקבע כי הכנסייה הסתירה באופן אובססיבי את מקרי ההתעללות בילדים בין השנים 1975 ל-2004, ופעלה תחת המדיניות "אל תשאל, אל תספר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully