וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הרכבת לשעבר מואשם בגרימת מוות

גלעד גרוסמן, מערכת וואלה חדשות

17.3.2010 / 15:42

כמעט ארבע שנים לאחר תאונת הרכבת סמוך לבית יהושע, שבה נהרגו חמישה בני אדם, הוגשו כתבי אישום נגד שלושה בכירים ברכבת ישראל ונהג טנדר האיסוזו שגרם לתאונה

תאגיד כאן

לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה הוגש היום (רביעי) כתב אישום נגד שלושה בכירים לשעבר ברכבת ישראל בגין גרימת מוות ברשלנות של חמישה בני אדם בתאונה שאירעה במפגש בית יהושע בחודש יוני 2006. יונתן ועדיה שנהג בטנדר האיסוזו שפגע ברכב מסוג "קאיה" ודחפו לעבר פסי הרכבת, מואשם בחמישה סעיפים של הריגה, גרימת חבלה, נהיגה בשכרות, נהיגה ברשלנות ובשימוש בסם מסוכן לצריכה עצמית.

שלושת עובדי הרכבת לשעבר שמצוינים בכתב האישום הם: המנכ"ל לשעבר עפר לינצ'בסקי, סמנכ"ל חטיבת הפעלה ותחזוקת תשתיות ברכבת לשעבר הראל אבן והממונה הארצי בתחום דרכים והסדרי תנועה לשעבר יובל בלום. השלושה נאשמים בחמש עבירות של גרימת מוות ברשלנות וגרימת חבלה ברשלנות.

מנכ"ל הרכבת לינצ'בסקי מואשם בכך שעל אף שהיה מודע לסכנה הטמונה במפגשי רכבות וכבישים בכלל ובסכנה במפגש בית יהושע, לא דאג להליך הפקת לקחים ראוי ולמציאת פתרונות שהיו אמורים למנוע את התאונה. אישומים דומים מיוחסים גם לבכירים האחרים ברכבת ישראל – אבן ובלום.

"אף שידע, או צריך היה לדעת עובר לתאונת הרכבת, כי מפגש בית יהושע מצוי ברמה הגבוהה ביותר מבחינת הסיכוי להתרחשות תאונה בין רכבת לרכב לא הורה לקיים בדיקה קפדנית של הסיכונים במפגש כולל בדיקת שדות הראיה במפגש ולא נתן פתרון שהיה מונע תאונה במתאר תאונת הרכבת", נכתב באישומים של כל אחד מהבכירים.

יונתן ועדיה מואשם כי "נהג בפזיזות ומתוך אדישות לתוצאות מעשיו, נטל במודע סיכון בלתי סביר למשתמשים בדרך בכך שהניח מכשול על מסילת הרכבת, וגרם למותם של המנוחים ולחבלתם של הפצועים". באישום נכתב כי ועדיה נהג כשהוא שיכור, תוך שימוש בסם מסוכן שניפק לעצמו לצריכה עצמית מתוקף היותו רופא וטרינר ו"נהג רכב בדרך בקלות ראש או ברשלנות בלא שמירת ריווח בין רכבו לבין רכב הקאיה ובמצב גופני שאינו מאפשר שליטה ברכב וגרם לתאונת דרכים בה ניזוק רכוש".

עורך הדין אלי זהר, פרקליטה של רכבת ישראל ושלושת העובדים הנאשמים בגרימת התאונה בבית יהושע, אמר הערב כי בכוונתו להתייחס לכתב האישום שהוגש נגד מרשיו רק לאחר שיקרא את כתב האישום ולאחר שיקבל את חומר הראיות. יצוין כי בשימועים שנערכו לפני הגשת כתב האישום, כפרו הנאשמים באחריות לתאונה. במהלך השימועים הם יוצגו על ידי היועץ המשפטי לממשלה כיום, עו"ד יהודה וינשטיין.

חמישה בני אדם נהרגו ולמעלה מ-70 נפצעו בתאונת הרכבת שאירעה ב-12 ביוני 2006, לאחר שרכבת התנגשה ברכב פרטי שפרץ את מחסום הרכבת ונתקע על המסילה לאחר שנדחף על ידי רכבו של ועדיה. רכבת נוסעים שהיתה בדרכה מחיפה לתל אביב התנגשה בעוצמה ברכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully