וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס קרא שתי כיכרות ע"ש מחבלות מתאבדות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.3.2010 / 12:02

לאחר שממשלת הרשות חזרה בה מכוונתה לחנוך כיכר ברמאללה על שם מחבלת מתאבדת שפיקדה על פיגוע בו נרצחו 37 ישראלים, בחמאס מיהרו לקפוץ על ההזמנות ולקרוא על שמה כיכר בעזה

לאחר שהרשות הפלסטינית נמנעה מלחנוך באופן רשמי כיכר ברמאללה הקרויה על שם המחבלת דלאל מוגרבי, שפיקדה על פיגוע כביש החוף לפני 32 שנים בו נרצחו 37 ישראלים, החליטה היום (רביעי) ממשלת חמאס ברצועת עזה להרים את הכפפה. חמאס החליט לקרוא שתי כיכרות ברצועה על שמן של מוגרבי והמחבלת המתאבדת רים ריאשי, שביצעה פיגוע התאבדות במחסום ארז בשנת 2004, בו נהרגו ארבעה בני אדם. "החלטת הממשלה נועדה לשמר את השמות הללו בהיסטוריה, בזהות ובמורשת הפלסטינית", אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען' שר התחבורה בממשלת חמאס, ד"ר אוסמה עיסאווי.

"מוגרבי וריאשי הטביעו בצורה ברורה את חותמן על ההיסטוריה הפלסטינית", ציין ד"ר עיסאווי, שהוסיף גם כי ההחלטה לחנוך שתי כיכרות על שם מוגרבי וריאשי נועדה גם להביע הערכה וכבוד לאישה הפלסטינית וליתר השהידים הפלסטינים. לדבריו, ממשלת חמאס דנה בהחלטה הישראלית "למנוע (מהרשות הפלסטינית – נ.י) לחנוך כיכר ברמאללה על שם מוגרבי", ולפיכך החליטה ממשלת חמאס לעשות זאת בעזה.

אף שהרשות הפלסטינית נמנעה באופן רשמי מלחנוך כיכר על שם מוגרבי, בני משפחתה ופעילי ארגון פתח החליטו לחנוך בעצמם את הכיכר. בימים שלפני חנוכת הכיכר הפעילה ישראל לחץ רב על הרשות הפלסטינית, בין השאר באמצעות סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שביקר באזור, במטרה שיבטלו את חנוכת הכיכר. הרשות הפלסטינית הנציחה בעבר את זכרה של מוגרבי בשם בית ספר לבנות בחברון.

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully