וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי מתגעגע לאמא

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

17.3.2010 / 10:33

אם החתול מראה סימני התנהגות משונים, אל דאגה. המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי לחתולים כאן בשבילכם

יש לי חתולה מקסימה בבית, בת שנה וחצי כמעט. אני מנסה בזמן האחרון לקחת אותה לווטרינר לצורך קבלת טיפול שיגרתי אך היא מסרבת בכל תוקף להיכנס לארגז הנשיאה שלה, ופשוט בורחת ומסרבת לצאת ממקום מחבואה עד שהיא בטוחה ש"הסכנה" חלפה. מה עושים?

שלום רב ותודות על פנייתך. החתולה שלך לא יוצאת דופן. יש הרבה מאד חתולים אשר לא אוהבים, וקשה מאד להכניס אותם לארגז הנשיאה, כדי לקחת אותם לווטרינר.
אז ככה, קודם כל, אל תדאגי. לא מדובר בטיפול דחוף של החתולה. אז אל תלחיצי אותה.

יש לך כמה אפשרויות, האחת – לחפש ווטרינר או ווטרינרית אשר מיומנים בטיפול בחתולים, אשר עושה גם ביקורי בית ויש לא מעט כאלה. תוכלי לחפש המלצות בפורומים השונים לאוהבי החתולים.
ווטרינר מיומן פירושו אדם אשר לא יגרום ללחץ החתולה, בעת ביקורו בביתך ויידע לתת לה את הטיפול הדרוש בצורה נעימה וללא כל טראומה לחתולה ולך.

האפשרות שניה היא להשאיר את ארגז הנשיאה פתוח בכל עת באחד מחדרי הבית, אשר בו החתולה אוהבת להיות ופשוט לשים בארגז שמיכה קטנה נעימה או טי-שירט עם הריח שלך ועם הזמן היא בוודאי תרצה לבדוק את המקום ותכנס לארגז ואולי אף תישן בו לעיתים.

זה אמור להיות חלק מחייה ואז כאשר את תסגרי אותה בתוכו – היא תהיה פחות או יותר רגועה. נסי גם לשים בתוך הארגז חטיפים יבשים האהובים עליה. מידי פעם היא תכנס לחפש אותם שם. בכל מקרה, כאשר את סוגרת אותה בארגז, וודאי שהוא אכן סגור ותני לה כמה דקות לנוח בו, לפני שאת מטלטלת אותה לווטרינר. הכל לאט לאט ובאופן בטוח ורגוע. כסי גם את הארגז כולו במגבת, כדי שהיא תיראה פחות וכך תהיה פחות לחוצה באופן טבעי.

אם היא מרגישה טובה, אוכלת, שותה, עירנית כהרגלה וגם עושה צרכים באופן סדיר ורגיל – אז אין כל דחיפות ביציאה לווטרינר. קחי הזמן ועשי זאת כאשר היא וגם את תרגישו שזה אפשרי ולא בגדר טראומה של "סוף העולם...".

במקרה דחוף – והיה והיא תרגיש לא טוב, היא תהיה פחות חזקה ואז את חייבת לעשות המאמץ כמובן.

בהצלחה!

החתולה שלי בת שנה וחצי ואימצה לעצמה מנהג כמעט יומי, בו היא נושכת איזו שמיכה ומסרבת לשחרר הרבה זמן, ומוסיפה לזה תנועות פטאליות של דריכה עם הרגליים וגרגור עצבני. זה מזכיר קצת יניקה. אני מכיר את ההתנהגות הזו מחתולים אחרים אבל רציתי לשאול למה היא מיוחסת?

אכן, זו התנהגות נפוצה למדי. מדובר בפעולת יניקה במקור. חתולים עושים זאת בינקותם כאשר הם מרגישים את האמא ומכניסים את פטמתה לפיהם. כדי לזרז את זרימת החלב, הם עושים את הפעולה המתוארת, ברגליהם, וגם משמיעים גרגור מהיר ("עצבני").

זה מהווה גם את הקשר עם האם והפעולה מרגיעה אותם, בנוסף למזון המגיע לפיהם. חתולים אשר נותקו מסיבה כלשהי מאימם, בגיל מאד צעיר ועוד לפני 3 חודשים (הגיל האופטימלי לשהות מלאה עם האם לצרכים פיזיים וגם התנהגותיים ורגשיים) – עושים זאת לעיתים קרובות.
הם, למעשה, מבצעים פעולה של הרגעה עצמית (כמו מציצת אצבע אצל בני האדם) וחשוב להניח להם לעשות זאת.

אין ספק, שהחתולה שלך מאד זקוקה לאהבה ורוגע, וגם לקשר כמובן. אנא לטפו אותה ככל שתרצה, ותנו לה לשבת עליכם או לידכם ולהתרפק כאוות נפשה. חשוב מאד שתרגישו כלפיה את האהבה ותפגינו זאת בדיבור רך ונעים, בליטוף – אם היא אוהבת ורוצה זאת (לעולם לא להכריח חתול לקבל ליטופים וחיבוקים. לתת לחתולה להגיע אליכם מתי ואיך שהיא רוצה) ובכל דרך אחרת של קשר כייפי ביניכם – גם משחקים ופעילויות.

אתם למעשה האמא שלה והיא זקוקה לכם מאד, בהיותה יתומה מגיל צעיר ועם חוסר באהבה אימהית. אז תנו לה לעשות את הפעולות האלו ואם היא עושה זאת גם עליכם וזה טיפה מכאיב – העבירו אותה בעדינות לטי-שירט או משהו דומה שהיא אוהבת.

בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully