וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: עלות ההתנתקות מעזה - פי 4 מהמתוכנן

פנחס וולף

17.3.2010 / 12:48

לפי מסמך שהוכן במרכז המידע של הכנסת, עלות ההתנתקות תגיע לכ-11 מיליארד שקל עד סוף 2011. ח"כ אורי אריאל: "העלויות מוכיחות שאסור מכל בחינה שהיא, אנושית וכלכלית, לגרש יהודים מביתם"

כמעט חמש שנים אחרי פינוי ההתנחלויות ברצועת עזה ובצפון השומרון, הבוקר (רביעי) מתבררות העלויות הבלתי נתפסות של המהלך. ממסמך של מרכז המחקר והמידע (הממ"מ) של הכנסת עולה כי עלות תוכנית ההתנתקות תגיע לכמעט 11 מיליארד שקל עד סוף 2011, לפי חישוב של כ- 1.35 מליון שקל לכל מפונה. מדובר בסכום גבוה באופן משמעותי מהתחזית שניתנה ערב אישור התוכנית בכנסת.

עד סוף שנת 2009 הוציאה המדינה 8.3 מיליארד שקל, לא כולל דמי אבטלה ודמי הבטחת הכנסה ששולמו למפונים. לפי המסמך של הממ"מ, הצפי בשנתיים הקרובות הוא שהמדינה תיאלץ להוציא כ- 2.6 מיליארד שקל נוספים. המסמך נכתב לבקשת יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ (כצל'ה).

"רוב המגורשים עדיין בבתים זמניים"

מפירוט הוצאות הממשלה על ביצוע תוכנית ההתנתקות עולה כי עלויות השכר לעובדי מנהלת סל"ע הגיעו ל-86 מיליון שקל. כמו כן, הוצאו כמעט 90 מיליון שקל על פעילות המנהלת. לכך יש להוסיף תקציב של 2.7 מיליארד שקל למשרד הביטחון, שהיה אחראי על ביצוע הפינוי. עוד עולה כי 2.9 מיליארד שקל תוקצבו לפעולות משרדי הממשלה השונים, כ-2.2 מיליארד שקל הועברו כפיצוי למפונים על מגורים ומענקים, וקצת יותר ממיליארד שקלים הועברו לצורך סיוע לעסקים.

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), אמר בתגובה לממצאים כי "לפני הגירוש הבטיחו לנו שהוא יעלה רק שניים או שלושה מיליארד שקל. עכשיו, חמש שנים אחרי, הסכום הזה הוכפל פי ארבעה, וגם זה לא סופי. רוב המגורשים עדיין גרים בבתים זמניים, בקראווילות דולפות וביישובים חסרי תשתית ראויה. אין ספק שמספרים אלו מהווים מכה לכל מי שחושב על גירוש נוסף ל-300 אלף תושבי יו"ש", אריאל אמר כי עלויות ההתנתקות "מוכיחות כי אסור מכל בחינה שהיא, אנושית וכלכלית לגרש יהודים מביתם".

לדברי אריאל, "מי שיכפיל את העלות הזו במספר התושבים שגרים מעבר לקו הירוק (כ-300,000 איש, לא כולל מזרח ירושלים) יקבל סכום מבהיל של 408.75 מיליארד שקל שיידרש כדי לפנותם – יותר מהתקציב הכולל של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully