וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאשכול עד נתניהו: מיהו רה"מ הכי מושחת?

קובי מנדל

17.3.2010 / 10:50

לפי סקר שנערך באוניברסיטת חיפה, אהוד אולמרט נתפס כראש הממשלה המושחת ביותר בתולדות המדינה. אחריו במצעד השחיתות: נתניהו ושרון

ישראל היא מדינה מושחתת יותר מבעבר, וראש הממשלה המושחת ביותר בתולדות המדינה הוא אהוד אולמרט. כך לפחות חושבים רוב הנשאלים בסקר שפורסם היום (רביעי) ושיוצג מחר בכנס "הדמקרטיה הישראלית במשבר?" באוניברסיטת חיפה.

לפי ממצאי הסקר, שנערך על ידי ד"ר דורון נבות וד"ר דפנה קנטי מאוניברסיטת חיפה והקיף 804 משתתפים המהווים מדגם מייצג של החברה הישראלית הבוגרת, 70% מאמינים שישראל מושחתת יותר מבעבר. עוד עולה מהסקר כי יותר ממחצית הנשאלים חושבים שמינוי אדם החשוד בפלילים לשר כפי שנעשה במקרהו של אביגדור ליברמן, הוא דוגמה לשחיתות.

52% מהנשאלים חושבים שאהוד אולמרט הוא ראש הממשלה המושחת ביותר בתולדות המדינה. לעומתם, 17.8% סבורים שבנימין נתניהו הוא המושחת ביותר. אחריו: ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, עם 17%.

כולם מושחתים?

לעומת ראשי הממשלה האחרונים, הנתפסים כמושחתים במיוחד, ניצב לוי אשכול, שרק 0.8% מהמשיבים מאמינים כי הוא מושחת. אחריו במדרג הטוהר עומד יצחק שמיר, עם אחוז אחד, גולדה מאיר עם 1.7% ודוד בן גוריון עם 2.2%.

למרות ההפרשים הגבוהים בין ראש הממשלה המכהן לקודמו, למעלה מ-50% סבורים שממשלתו הנוכחית של נתניהו מושחתת כמו ממשלת אולמרט. כשהנשאלים התבקשו לדרג אך ורק את רמת השחיתות בממשלת נתניהו התברר כי 45% חושבים שהיא מושחתת במידה רבה. עוד עולה כי כ-60% חושבים שכאשר נציגי הציבור מפרים את הבטחותיהם מתקופת הבחירות הם פועלים בצורה מושחתת.

"בישראל יש גם בעיה של שחיתות וגם נטייה לראות התנהגויות דמוקרטיות לגיטימיות כמושחתות" אמר ד"ר דורון נובות, אחד מעורכי הסקר. לדבריו, "התפיסה הרווחת ש'כולם מושחתים' דווקא משחיתה את הציבוריות הישראלית, שכן אין התמקדות בבעיות המרכזיות ואין הבחנה בין רצוי, סביר ורע. מעבר לכך, היא כמובן מעודדת יוזמות מסוכנות שרק ירעו את המצב, כפי שהיה לנו עם חוק הבחירה הישירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully