וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטות אמריקאית מסוכנת

דן מרגלית

17.3.2010 / 8:17

בעל הטור הבולט רוג'ר כהן פירסם אתמול ב"ניו יורק טיימס" מאמר חשוב וחמור כאחד. מדבריו ניתן להבין כי ישראל היא מקור כל צרותיה של ארצות הברית במזרח התיכון. כהן יכול להסתמך על דברים דומים שאמר הגנרל דיוויד פטראוס, שלפיהם כל עיכוב במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים משפיע לרעה על מעמדה של ארצות הברית בחזיתות אחרות שבהן היא לוחמת.

כהן ממלא זה כמה שנים את התפקיד שהיה מנת חלקה של ה"יבסקציה" במפלגה הקומוניסטית בברית המועצות. זו היתה קבוצת היהודים האדומים אשר הצדיקה את מעשי הזוועה נגד בני עמה עד שיוסף ג'וגשווילי סטאלין חיסל גם אותה. כהן מצדיק כל מהלך נגד ישראל, ומדרבנו. בכל דור ודור קם עלינו "יהודי מה יפית".

אפשר להיות ביקורתי כלפי ישראל ולהתנגד להתנחלויות בלי להיחשב לאויבה. לא כן היהודי כהן, יליד דרום אפריקה. אמנם דעתו הפרטית אינה כה חשובה, אבל נראה כי תודרך היטב על ידי בכירים בממשלו של ברק אובמה עד כי נאחז בטענה הגובלת בקלאסיקה אנטישמית כי ישראל גורמת להרג חיילים אמריקנים. אם שיקף נכונה את עמדת הממשל כי אז מתעוררת הבעיה קשה.

כהן מזכיר בעמדותיו את אנשי "אמריקה קודם", ובהם הטייס האגדי צ'רלס לינדברג, אשר התנגדו להתייצבות מדינתם נגד הנאצים. הם ראו ביהודים את המוקד לסכנות הבינלאומיות ולעימות עם גרמניה. רק שלינדברג, לפחות, לא היה יהודי.

אירועים הזויים בעיר הבירה

דברי הרגיעה שהשמיעה אמש הילרי קלינטון נועדו לצנן את הרוחות בישראל. אך גם היא חזרה לתבוע מירושלים לקבל את תנאיה החדשים להתנעת "שיחות הקירבה", בלי שארצות הברית מבחינה כי הלחץ שלה מעודד את הפלסטינים הקיצונים לגלוש לאינתיפאדה נוספת.

אתמול נצפו האירועים בעיר הבירה כהזויים: מצד אחד עשרות פצועים באירועים אלימים בהסתת הפלסטינים וחלק ממנהיגי הערבים בישראל, ומצד אחר רבבות אורחים הפוקדים ברינה את העיר אשר אוחדה לה יחדיו, יהודים ונוצרים ותיירים מהמזרח הרחוק.

לפני כמה ימים ניתן היה להצביע על שלוש אפשרויות:

* סגן הנשיא ג'ו ביידן נעלב מההודעה על בנייה נוספת ברמת שלמה. זו היתה "תקלה חמורה" שבנימין נתניהו התנצל והתחרט עליה. אפשרות זו אינה נכונה. שכן אם היא היתה ליבת העניין היו האמריקנים מסתפקים בהתנצלות המלאה של נתניהו.

* אמריקה ניצלה את התקרית המביכה כדי להרע מבחינת ישראל את תנאי הפתיחה של "שיחות הקירבה". היא הסכימה כי הבנייה בירושלים תימשך, ועתה ניצלה את התקלה הישראלית כדי להחמיר עימה. זה שינוי חד?צדדי של הבנה מוסכמת. בעייתי מאוד, אך לא הגרוע מכל.

* אמריקה משנה אסטרטגיה ומצביעה על היהודים כעל הגורם המכביד על השגת היעדים במזרח התיכון. אם אכן זו המגמה, רוג'ר כהן הוא דוברה, והיא גובלת בקלאסיקה אנטישמית. זו שטות. אך היא מסוכנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully